Ana içeriğe atla

6.1.2 B Çalışma - Rüya'nın Seyir Defteri Etkinliği

6.1.2 B Çalışma - Rüya'nın Seyir Defteri Etkinliği


SÜRE: 15 dk

KAZANIMLAR

6.1.2.1. İşletim sistemi kavramını açıklar.
6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar.

ANAHTAR KELİMELER
Kullanıcı arayüzü, dosya yönetim sistemi, çekirdek kavramlarına ayrıntıya girilmeden yer verilir.
İşletim Sistemi, Format, Arayüz, Açık Kaynak, Kod

MATERYALLER
6.1.2.B1 - Rüya’nın Seyir Defteri Çalışma Kâğıdı


Çoğalttığınız çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Dağıtılan çalışma kâğıdındaki metinde bulunan
boşlukların üst taraftaki kavramlar ile doldurulması gerektiğini belirtiniz. Öğrencilere “Boşluk doldurmada kavram havuzunu kullanmak zorunlu değildir. Bazı kavramlar kullanılmayabilir veya bazı boşluklara uygun birden fazla kavram gelebilir.” şeklinde bilgi veriniz.

Konu Çalışma Kağıdı ve Cevap Anahtarı

Rüya'nın Seyir Defteri Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Rüya'nın Seyir Defteri Çalışma Kağıdının Cevap Anahtarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

İnteraktif Çalışma Etkinliği

Rüya'nın Seyir Defteri Etkinliğinin Bilgisayar Ortamınındaki Etkileşimli Hali İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum Ünitesine Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.2 Blgisayarımda Gördüklerim, Görmediklerim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.1 Bilişim İle Değişim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod