Ana içeriğe atla

5.1.9 İNTERNET’İ NE KADAR TANIYORUZ?

İNTERNET’İ NE KADAR TANIYORUZ?


SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR

5.3.2.1. İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar.
5.3.2.2. Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır.
Yaygın kullanılan web tarayıcıları tanıtılır.

ANAHTAR KELİMELER
İnternet, e-posta

MATERYALLER
5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği Afişi
Bant

HAZIRLIK
Ders öncesinde 5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği afişini çıktı olarak hazır bulundurunuz.

UYGULAMA
1. Öğrencilere, etkinlikle ilgili bilgi verin ve ‘sınıfınızın İnternet kullanım alışkanlıkları hakkında fikir sahibi olacağınız bir çalışma yapacağınızı söyleyin.

2. 5.1.9.A1 - “İnternet Kullanım Grafiği” afişini, sınıfta öğrencilerin görebileceği bir yere asın. (Afişiniz yok ise; afişin içeriğini inceleyin ve afişteki soruları tahtaya yazarak tahtada grafik şeklini
oluşturmaya çalışın.)

3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve onlardan el kaldırarak yanıt vermelerini isteyin.

Sorular:
a. Kimler şu ana kadar İnternet’te bir konuyu araştırdı?
b. Kimler İnternet’ten oyun oynuyor?
c. Kimler her gün mutlaka İnternet’e giriyor?
d. Kaç kişi günde 4 saatten fazla vaktini İnternet’te
geçiriyor?
e. Kimler İnternet’te video, müzik, fotoğraf paylaşıyor?
f. Bir gününü hiç İnternet’e girmeden geçiren kaç kişi var?

4. Her soruyu sorduktan sonra, sorunun üzerindeki kutucukları yanıt veren kişi sayısı kadar işaretleyin.
Bu işlemi her soru için yapın ve tüm soruları tamamlayın.

5. Tüm sorular tamamlandığında, bir grafik görüntüsü oluşturacaksınız. Öğrencilerinize aşağıdaki
tartışma sorularını sorarak, onların yorumlarını alın ve grafiği birlikte değerlendirin.
Tartışma Soruları:
a. Grafiğimizin en yüksek oranı hangisi?
b. Peki, çıkan en düşük oran hangisi? Sizce nedeni ne olabilir?
c. Grafiğe bakarak sınıfımızın internet kullanım alışkanlıklarına dair neler söylersiniz?
d. Sizce bu grafiğe nasıl bir isim verebiliriz? Siz olsaydınız, bu grafiğin başlığına ne yazardınız?

İnternet Kullanım Grafiği Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgilerimi TaramaKonusuna Geri Dönmek İçin 
TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen