Ana içeriğe atla

5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım Etkinliği

İletişim Araçlarını Tanıyalım Etkinliği



SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler.
"Yazılı, sesli, ve görüntülü-sesli iletişim araçlarına yer verilir."

ANAHTAR KELİMELER
İletişim Araçları

MATERYALLER
5.1.11.A1 - İletişim Araçlarını Tanıyalım Kâğıtları

HAZIRLIK
İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvarlara yapıştırılmak üzere hazırlanır.

UYGULAMA
1. Öğrencilere aşağıdaki senaryo verilir;
“Elif evde tek başına televizyon izlerken okula gitme saatinin yaklaştığını fark eder. Televizyonu kapatır ve okula gitmek için hazırlanır. Evden çıkmadan önce akşam geç geleceğini hatırlayarak annesine bir not yazar ve notu annesinin görebileceği bir yere bırakır. Evden çıkar. Yolda sınıf arkadaşı Eylül ile karşılaşır. Sohbet ederek okula doğru yürürler…”

Senaryo okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur;
a. Sizce iletişim nedir?
Öğrencilerden gelen yanıtlar sonucunda bir “iletişim” tanımı ortaya çıkar. Gerekli durumlarda öğretmen tarafından desteklenerek tanıma son hâli verilir.
b. Yukarıdaki senaryoda Elif sizce kaç tür iletişim kurmuştur?
Görüntülü, yazılı ve sesli iletişim.
c. Sizce bu iletişim türleri dışında başka iletişim türleri de var mıdır? Öğretmen bu soruya
gelen yanıtlar dışında yukarıdaki iletişim türlerinin bir arada kullanılarak da yeni iletişim
türleri ortaya çıkabileceğinden bahseder. Görüntülü-sesli iletişim gibi.

2. İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvara asılır. Öğrencilere aşağıdaki yönerge verilir;
“Sınıfın 3 farklı bölümüne iletişim türlerini yazdım. Sizden her bir iletişim türünün önünde durmanızı ve bu iletişim türünün kullanıldığı iletişim araçlarını yazmanızı istiyorum. Bazı araçlarda iki iletişim türü birlikte kullanılmış olabilir. Bu tür araçları her iki iletişim türünün altına yazabiliriz. Aynı iletişim aracını birden fazla kişi de yazabilir.”

3. Öğrenciler bu yönergeye göre her bir kâğıdın önünde durup önünde durdukları iletişim türüne
uygun iletişim araçlarını yazar ve sonraki iletişim türünün yazılı olduğu alana geçerler. Böylece her
bir öğrenci üç iletişim türüne de katkıda bulunmuş olur. Etkinlik sona erdiğinde öğretmen kâğıtları
tahtaya asar ve iletişim araçları yanlış veya eksik yazılmışsa gerekli düzeltmeleri yapar.

4. İletişim araçları ile ilgili aşağıdaki sorular öğrencilere sorulur;
a. Sizce bu iletişim araçları hâla güncel mi? Hangisi/hangileri güncel?
b. Bu iletişim araçlarının kullanım alanları neler?
c. Bu iletişim araçlarından hangisi diğerlerine göre daha pratik ve daha hızlı?

5. Soruların yanıtlanmasıyla etkinlik sonlandırılır.

Yazılı İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Sesli İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Görüntülü İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım İnteraktif Tablo Doldurma Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.11 İletişim Teknolojileri ve İşbirliği Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...