Ana içeriğe atla

5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım Etkinliği

İletişim Araçlarını Tanıyalım Etkinliği



SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler.
"Yazılı, sesli, ve görüntülü-sesli iletişim araçlarına yer verilir."

ANAHTAR KELİMELER
İletişim Araçları

MATERYALLER
5.1.11.A1 - İletişim Araçlarını Tanıyalım Kâğıtları

HAZIRLIK
İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvarlara yapıştırılmak üzere hazırlanır.

UYGULAMA
1. Öğrencilere aşağıdaki senaryo verilir;
“Elif evde tek başına televizyon izlerken okula gitme saatinin yaklaştığını fark eder. Televizyonu kapatır ve okula gitmek için hazırlanır. Evden çıkmadan önce akşam geç geleceğini hatırlayarak annesine bir not yazar ve notu annesinin görebileceği bir yere bırakır. Evden çıkar. Yolda sınıf arkadaşı Eylül ile karşılaşır. Sohbet ederek okula doğru yürürler…”

Senaryo okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur;
a. Sizce iletişim nedir?
Öğrencilerden gelen yanıtlar sonucunda bir “iletişim” tanımı ortaya çıkar. Gerekli durumlarda öğretmen tarafından desteklenerek tanıma son hâli verilir.
b. Yukarıdaki senaryoda Elif sizce kaç tür iletişim kurmuştur?
Görüntülü, yazılı ve sesli iletişim.
c. Sizce bu iletişim türleri dışında başka iletişim türleri de var mıdır? Öğretmen bu soruya
gelen yanıtlar dışında yukarıdaki iletişim türlerinin bir arada kullanılarak da yeni iletişim
türleri ortaya çıkabileceğinden bahseder. Görüntülü-sesli iletişim gibi.

2. İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvara asılır. Öğrencilere aşağıdaki yönerge verilir;
“Sınıfın 3 farklı bölümüne iletişim türlerini yazdım. Sizden her bir iletişim türünün önünde durmanızı ve bu iletişim türünün kullanıldığı iletişim araçlarını yazmanızı istiyorum. Bazı araçlarda iki iletişim türü birlikte kullanılmış olabilir. Bu tür araçları her iki iletişim türünün altına yazabiliriz. Aynı iletişim aracını birden fazla kişi de yazabilir.”

3. Öğrenciler bu yönergeye göre her bir kâğıdın önünde durup önünde durdukları iletişim türüne
uygun iletişim araçlarını yazar ve sonraki iletişim türünün yazılı olduğu alana geçerler. Böylece her
bir öğrenci üç iletişim türüne de katkıda bulunmuş olur. Etkinlik sona erdiğinde öğretmen kâğıtları
tahtaya asar ve iletişim araçları yanlış veya eksik yazılmışsa gerekli düzeltmeleri yapar.

4. İletişim araçları ile ilgili aşağıdaki sorular öğrencilere sorulur;
a. Sizce bu iletişim araçları hâla güncel mi? Hangisi/hangileri güncel?
b. Bu iletişim araçlarının kullanım alanları neler?
c. Bu iletişim araçlarından hangisi diğerlerine göre daha pratik ve daha hızlı?

5. Soruların yanıtlanmasıyla etkinlik sonlandırılır.

Yazılı İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Sesli İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Görüntülü İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım İnteraktif Tablo Doldurma Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.11 İletişim Teknolojileri ve İşbirliği Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen