Ana içeriğe atla

5.1.7 Siber Tuzaklar Etkinliği

Siber Tuzaklar Etkinliği



SÜRE: 35 dk.

KAZANIMLAR

5.2.3.2. Gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt eder.
Öğrenciler paylaştıkları bilgilerin niteliği konusunda sorumlu davranmaya teşvik edilir.

ANAHTAR KELİMELER
Siber, Kişisel Bilgiler, Güvenlik

MATERYALLER
5.1.7.D1 - Siber Tuzaklar Videosu (http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001)
5.1.7.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? Afişi
Yapıştırıcı

HAZIRLIK
Derse girmeden önce etkileşimli videoyu
http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linki üzerinden indiriniz ve hazır bulundurunuz. 5.2.3.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? afişinin çıktısını alınız.

UYGULAMA
Öğrencilere, “Siber Tuzaklar” ile ilgili kısa bir video izleyeceklerini söyleyiniz ve
http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linkten “Siber
Tuzaklar” videosuna erişiniz.
Videoyu izlerken soruların belirdiği yerlerde videoyu durdurunuz. Bu işlemi her soru belirdiğinde
yapınız ve öğrencilerle ekranda çıkan sorular üzerinde beyin fırtınası yapınız.
Sorular:
1. Videonun 00:26 saniyesinde belirecek soru:
“Böyle bir olayla karşılaştınız mı? Tepkiniz ne oldu?”

2. Videonun 00:53 saniyesinde belirecek soru:
“Bu bilgilerimizi başkalarının öğrenmesi bizim için nasıl bir tehdit oluşturabilir?”

3. Videonun 01:16 saniyesinde belirecek soru:
“İnternet ortamında paylaşılmaması gereken kişisel bilgiler neler olabilir?”

4. Videonun 02:08 saniyesinde belirecek soru:
“Bu bilgilerin istendiği bir e-posta alındığında sizce ne yapılmalıdır?”

Daha sonra, haftanın afişini öğrencilerinize göstererek tanıtınız. Afiş üzerindeki bilgileri öğrencilere anlatarak afişi okulda uygun görülen bir alana asmaları konusunda öğrencilerinizi yönlendiriniz. Ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyiniz.

Siber Tuzakları Nasıl Anlarım Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.7 Gizli ve Güvenli Mi? Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...