Ana içeriğe atla

5.1.8 Elden Ele Paylaş Etkinliği

Elden Ele Paylaş Etkinliği



SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
5.3.1.2. Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.
      "LAN, WAN, WLAN ve bulut gibi kavramlar üzerinde durularak ağlar özelliklerine göre karşılaştırılır."
5.3.1.1. Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder.

ANAHTAR KELİMELER
Ağ, Dosya Paylaşımı, Dosya Transferi

MATERYALLER
Küçük Top

HAZIRLIK
Etkinlik sınıf içinde geniş bir alanda, koridorda ya da uygun boş bir alanda yapılabilir. Bunların mümkün olmadığı bir durumda sınıf içinde çember olmadan da gerçekleştirilebilir.

UYGULAMA
1. Öğrencilerinizle birlikte çember olun.
2. Elinizdeki topu göstererek öğrencilere “Bu topu kullanarak arkadaşlarımıza bazı şeyler göndereceğiz.” yönergesini verin.
3. Ve elinizdeki topu çemberdeki öğrencilerden birine gönderin. Topu göndermeden önce
göndereceğiniz kişi ve nesnenin ismini söyleyin. (“Ali, sana kalem gönderiyorum. Ceren, sana
defter gönderiyorum.” vb.)

Dosya Transferi:
Bir süre sonra öğrencilere nesne yerine bir dosya göndermeleri gerektiğini ve bu dosyanın içeriğinin ne olabileceğini düşünmelerini söyleyin. Elinde top olan öğrenci topu atmadan önce transfer edeceği dosyayı söylemelidir (“Mustafa, sana fotoğraf gönderiyorum. Ayşe, sana müzik dosyası gönderiyorum.” vb.)
Öğrencilere gönderilen nesnenin, topun ve söylenen ismin bilgisayardaki karşılığının neler olabileceğini sorun. Öğrencilerden yanıtları aldıktan sonra sonra ellerindeki topun İnternet’teki dosya, bağlantı, video veya fotoğraf, söylenen ismin adres (İP adresi, e-posta adresi), topun ise bu nesneleri göndermek için kullanılan bağlantı (İnternet, bilgisayar ağı vb.) olduğunu söyleyin.

Dosya Paylaşımı:
Öğrencilere ağdaki bilgisayarda yer alan bir dosyanın istenildiği durumda ağdaki diğer bilgisayarlar
ile paylaşılabileceğini söyleyin. Elinde top olan öğrenci topu çemberdeki öğrencilerden birine atarken
öğrencinin adını ve paylaştığı dosya türünü söyler (“Ali, seninle müzik dosyası paylaşıyorum. Ceren,
seninle sevdiğin sanatçının şarkısını paylaşıyorum. Ulaş, seninle metin dosyasını paylaşıyorum.” vb.).

Çok Kullanıcılı Oyunlar
Oyunun son aşamasında ağdaki bilgisayarların istenildiği taktirde aynı bilgisayar oyununu
oynayabileceklerini söyleyin. Elinde top olan öğrenci bu kez oynamak istediği oyunu söyleyerek topu
çemberdeki bir başka arkadaşına atabilir. Topu atmadan önce arkadaşıyla göz teması kurmalı ve oynamak istediği bir oyunu söylemelidir.

Benzer Konular:

5.1.8 Bilgi Bağları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...