Ana içeriğe atla

5.1.14 Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması

Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması



SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
5.4.3.1. Sunu hazırlama programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
5.4.3.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir.
"Yazı tipi, yazı rengi, yazı büyüklüğü gibi özelliklerin tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanılarak
biçimlendirme yapılması sağlanır."
5.4.3.3. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler.
"Slayt düzeni değiştirme, animasyon ve etkileşim ekleme gibi özelliklerin kullanılması sağlanır."
5.4.3.4. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu sunar.
5.4.3.5. Farklı sunu hazırlama programlarını keşfeder.

ALTERNATİFLİ ETKİNLİKLERE DAİR GENEL AÇIKLAMA
Bu etkinlikte öğrencilere sunum programlarını kullanabilmeleri için uygulama yaptırılacaktır.
Sınıfınızda İnternet bağlantısı var ise “Google Slaytlar” kullanarak C1. etkinliğini, yoksa “LibreOffice” kullanarak C2. etkinliğini uygulayınız.

HAZIRLIK
Derse girmeden önce 5.1.14.C1 - “Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması” Yönergesini öğrenci sayısı kadar çıktısını alınız.

Öğrenciler, dağıtılacak yönergeye göre “LibreOffice”, "Google Slaytlar" veya "MS Word" programını kullanarak sunu oluşturacaklardır. Ürünün oluşturulması esnasında öğrencilerin programın özelliklerini keşfederek öğrenmesini sağlayınız. Desteğe ihtiyaç oldukları noktada yardımcı olunuz.

UYGULAMA
1. Etkinliğe girişte öğrencilere neleri yapmaktan hoşlandıklarını anlatacakları hobilerim çalışması yapacaklarını söyleyiniz.

2. 5.1.14.C1 - “Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması” Yönergesini tüm öğrencilere dağıtınız.

3. Öğrencilere “LibreOffice”  "Google Slaytlar" veya "MS Word" programını kullanarak uygulamayı yapmaları için süre veriniz.

4. Öğrenciler uygulamayı yaparken onlara rehberlik ediniz. Yönergede belirtilen özelliklerin sunuya
eklenmesi konusunda yardımcı olunuz.

5. Etkinliği bitiren öğrencilerden çalışmaları toplayınız ve süre kalması durumunda rastgele seçtiğiniz
öğrencilerin çalışmalarını sunması için fırsat veririniz.

6. Öğrenciler ürünlerini tamamladıktan sonra ürünlerin portfolyoya eklenmesini sağlayın.

Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması Yönergesini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.14 Sunum Yapıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...