Ana içeriğe atla

5.1.6 Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi Etkinliği

Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi Etkinliği


SÜRE: 35 dk.
KAZANIMLAR

5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde
etik ilkelere uymanın önemini açıklar.
     "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara
uygun davranılması gerektiği vurgulanır."
5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir.
5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.
      "Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde
durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir."

ANAHTAR KELİMELER
Dijital Yurttaşlık

MATERYALLER
5.1.6.B1 - “Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi” Görseli
2 adet büyük kâğıt ya da karton
Yapıştırıcı (Bant vb)
Renkli boya kalemleri

HAZIRLIK
Dijital yurttaşlık görselini çıktı alarak büyük bir kartın veya kâğıdın üzerine yapıştırın. Daha sonra bu
materyali tahtaya veya tüm öğrencilerin görebileceği bir yere asın. Şayet bir karton veya kâğıt yeterli
olmazsa diğerini kullanın.

UYGULAMA
Tahtaya “dijital yurttaşlık” kelimelerini yazın. Konuyla ilgili bugüne kadar yaptığınız etkinlikleri
öğrencilere hatırlatın ve neler öğrendiklerini sorun.
Öğrencilere, tahtaya astığınız resmi göstererek “dijital yurttaşlık” kavramı ile ilgili öğrendikleri bilgileri kullanabilecekleri bir etkinlik yapacağınızı söyleyin ve etkinlik ile ilgili bilgi verin.
‘İnternet dünyasında, herkesin uyması gereken çevrimiçi yurttaşlık kurallarını sizlerle birlikte yazılı bir sözleşme hâline getireceğiz. Sözleşmede yer alacak maddeleri sizler belirleyeceksiniz. Bu maddeleri belirlerken bugüne kadar öğrendiğiniz bilgileri hatırlayın. Oluşturulan sözleşme kurallarını sınıf olarak tekrar gözden geçirerek son şeklini yine birlikte vereceğiz. Daha sonra herkes sözleşmede yer alan maddelere uyacağını belirtmek üzere hepimize söz verecek ve sözleşmenin altına adını-soyadını yazarak daha iyi bir yurttaş olmak üzere sözleşmeyi imzalamış olacak.’
Öğrencileri gruplara ayırın ve öğrencilerden sözleşmede yer almasını istedikleri maddeleri birlikte tartışarak not almalarını isteyin.
Gruplara, çalışmaları için 15 dakika zaman verin. Grup çalışmaları tamamlandıktan sonra her grubun kararlaştırdığı maddeleri paylaşmalarını isteyin ve söylenen maddeleri ayrı bir kağıda not alın. Benzer maddeleri tekrar yazmak yerine vurgulayabilirsiniz.
Daha sonra maddeleri düzenleyerek asılmış olan büyük kâğıt üzerine “Madde 1, Madde 2” şeklinde alt alta düzenli bir şekilde yazın.
Tüm maddeleri yazdıktan sonra, herkesin sıra ile gelip, sözleşmenin altına adını-soyadını yazarak,
imzalamalarını isteyin. Hatta siz de imzalayabilirsiniz.
Not: Sözleşmeyi, imzalamak istemeyen öğrenciler olur ise, lütfen zorlamayın.
Öğrencilerin imzalayarak tamamladığı çalışmayı, sınıfa ya da laboratuvar sınıfınıza asabilirsiniz.

Dijital Yurttaşlık Sözleşme Görselini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen