Ana içeriğe atla

5.1.6 Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi Etkinliği

Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi Etkinliği


SÜRE: 35 dk.
KAZANIMLAR

5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde
etik ilkelere uymanın önemini açıklar.
     "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara
uygun davranılması gerektiği vurgulanır."
5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir.
5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.
      "Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde
durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir."

ANAHTAR KELİMELER
Dijital Yurttaşlık

MATERYALLER
5.1.6.B1 - “Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi” Görseli
2 adet büyük kâğıt ya da karton
Yapıştırıcı (Bant vb)
Renkli boya kalemleri

HAZIRLIK
Dijital yurttaşlık görselini çıktı alarak büyük bir kartın veya kâğıdın üzerine yapıştırın. Daha sonra bu
materyali tahtaya veya tüm öğrencilerin görebileceği bir yere asın. Şayet bir karton veya kâğıt yeterli
olmazsa diğerini kullanın.

UYGULAMA
Tahtaya “dijital yurttaşlık” kelimelerini yazın. Konuyla ilgili bugüne kadar yaptığınız etkinlikleri
öğrencilere hatırlatın ve neler öğrendiklerini sorun.
Öğrencilere, tahtaya astığınız resmi göstererek “dijital yurttaşlık” kavramı ile ilgili öğrendikleri bilgileri kullanabilecekleri bir etkinlik yapacağınızı söyleyin ve etkinlik ile ilgili bilgi verin.
‘İnternet dünyasında, herkesin uyması gereken çevrimiçi yurttaşlık kurallarını sizlerle birlikte yazılı bir sözleşme hâline getireceğiz. Sözleşmede yer alacak maddeleri sizler belirleyeceksiniz. Bu maddeleri belirlerken bugüne kadar öğrendiğiniz bilgileri hatırlayın. Oluşturulan sözleşme kurallarını sınıf olarak tekrar gözden geçirerek son şeklini yine birlikte vereceğiz. Daha sonra herkes sözleşmede yer alan maddelere uyacağını belirtmek üzere hepimize söz verecek ve sözleşmenin altına adını-soyadını yazarak daha iyi bir yurttaş olmak üzere sözleşmeyi imzalamış olacak.’
Öğrencileri gruplara ayırın ve öğrencilerden sözleşmede yer almasını istedikleri maddeleri birlikte tartışarak not almalarını isteyin.
Gruplara, çalışmaları için 15 dakika zaman verin. Grup çalışmaları tamamlandıktan sonra her grubun kararlaştırdığı maddeleri paylaşmalarını isteyin ve söylenen maddeleri ayrı bir kağıda not alın. Benzer maddeleri tekrar yazmak yerine vurgulayabilirsiniz.
Daha sonra maddeleri düzenleyerek asılmış olan büyük kâğıt üzerine “Madde 1, Madde 2” şeklinde alt alta düzenli bir şekilde yazın.
Tüm maddeleri yazdıktan sonra, herkesin sıra ile gelip, sözleşmenin altına adını-soyadını yazarak,
imzalamalarını isteyin. Hatta siz de imzalayabilirsiniz.
Not: Sözleşmeyi, imzalamak istemeyen öğrenciler olur ise, lütfen zorlamayın.
Öğrencilerin imzalayarak tamamladığı çalışmayı, sınıfa ya da laboratuvar sınıfınıza asabilirsiniz.

Dijital Yurttaşlık Sözleşme Görselini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Haftalık Konu Materyalleri

  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 1. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta - Bilişim İle Tanışıyorum 2. Hafta - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim 3. Hafta - Dosya Yönetimi   4. Hafta - Etik Değerler 5. Hafta - Dijital Yurttaşlık 6. Hafta - Dijital Zorba, Karşımda Durma! 7. Hafta - Gizli ve Güvenli Mi? 8. Hafta - Bilgi Bağları 9. Hafta - İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama 10. Hafta - Araştırma - Kaynak Doğrulama 11. Hafta - İletişim Teknolojileri ve İşbirliği 12. Hafta - Görsel İşleme Programları 13. Hafta - Kelimeleri Nasıl İşlerim 14. Hafta - Sunum Yapıyorum 15. Hafta - Dijital Ürün Oluşturuyorum 16. Hafta - Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz 17. Hafta - Sınıf Dergimiz Sahnede 18. Hafta - Genel Tekrar  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta -  Bulmaca Buldurmaca 2. Hafta -  En İyi Çözümü Buldum 3. Hafta -  Yönergeleri Takip Et  4. Hafta -  Ver Elini Veri 5. Hafta -  Mantıklı Düşün...