Ana içeriğe atla

5.1.10 Eba'yı Keşfediyorum Etkinliği

Eba'yı Keşfediyorum Etkinliği



SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
5.3.2.6. EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar.
    "Ulusal kaynaklarla geliştirilen ortamların ve yazılımların kullanılması teşvik edilir."

ANAHTAR KELİMELER
EBA, EBA Ders

MATERYALLER
5.1.10.C1 - EBA’yı Keşfediyorum Çalışma Kâğıdı
Bilgisayar ve İnternet

HAZIRLIK
Örnek olarak verilmiş konuları değiştirebilir, güncelleyebilir isterseniz konulara ekleme ya da çıkarma yapabilirsiniz. Örnek konuların araştırmasını EBA üzerinden önceden yapmış olmanız etkinliğin süresinin verimli kullanılabilmesi için önemlidir. Etkinlik süresi yetmez ise öğrencileri EBA İnternet sitesine ders dışında girmeleri için yönlendirebilirsiniz.

UYGULAMA
1. Önceki etkinlikte EBA kullanımını pekiştirmek için örnek bir uygulama yapın.

2. Konular öğrenciler tarafından araştırılırken aşağıdaki yönergelere dikkat edin. Süreniz dâhilinde
verilen konulardan birini ya da sırayla birkaçını uygulayabilirsiniz.

3. Süre konusunda sıkıntı olursa yetişmeyen konuları araştırma konusu olarak da verebilirsiniz.

Bilgisayar Laboratuvarı Varsa;
Öğrencilerin öğretmen rehberliğinde araştırmaları yapması beklenir. Öğrencilere 5.1.10.C1 - “Eba’yı Keşfediyorum” çalışma kâğıdını dağıtarak bunun üzerinden öğrencilerin çalışmalarını yapmalarını isteyin. Süre yetmediği takdirde bu çalışmaları daha sonra İnternet’in olduğu bir ortamda tamamlamalarını isteyebilirsiniz.

Etkileşimli Tahta Varsa;
Araştırma konusunu öğrencilerle birlikte seçin ve etkileşimli tahta üzerinde süre yettiğince öğrencilere yaptırmaya çalışın. Kalabalık sınıflarda öğrencilerden dönütler alarak kendiniz de uygulamayı yapabilirsiniz. Öğrencilere 5.1.10.C1 - “EBA’yı Keşfediyorum” çalışma kâğıdını dağıtarak daha sonra internetin olduğu bir ortamda uygulamalarını isteyebilirsiniz.

Klasik Sınıf Ortamında;
Okul ortamında EBA’ya girerek araştırma yapma imkânı olmayan öğrencilere 5.1.10.C1 - “EBA’yı
Keşfediyorum” çalışma kâğıdını ders dışı çalışma olarak verip evde ya da İnternet’in olduğu herhangi bir yerde yapmalarını isteyebilirsiniz.

Eba'yı Keşfediyorum Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.10 Araştırma Kaynak Doğrulama Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...