Ana içeriğe atla

5.1.10 Araştırma-Kaynak Doğrulama

5.1.10 Araştırma-Kaynak Doğrulama

Ünite Adı: 5.1.10 Araştırma Kaynak Doğrulama

Kazanımlar:
5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
    "Bilgilerin bilimsel açıdan güvenilir kaynaklardan alınması gerektiği vurgulanır."
5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
    "Bilgiler sunulurken dürüst olmanın ve kişi haklarına saygı duymanın önemi vurgulanır. Bilimsel
etik çerçevesinde aşırma ve uydurma gibi etik olmayan durumlar açıklanır."
5.3.2.6. EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar.

     "Ulusal kaynaklarla geliştirilen ortamların ve yazılımların kullanılması teşvik edilir."

Ünite Etkinliği ve Afişi

Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Eba'yı Keşfediyorum Etkinliği İçin TIKLAYINIZ


Ünite Sunumu

Eba Tanıtım Sunusunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ


Ünite Sonu İnteraktif Değerlendirme Testi

5.1.10 Araştırma Kaynak Doğrula Ünite Sonu Değerlendirme Testi İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.11 İletişim Teknolojileri ve İşbirliği Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgileri Tarama Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Akıllı Çöp Kutusu Uygulaması -Mblock ile Arduino

Bu uygulamamızda HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü ve Servo Motor  Kullanarak bir akıllı çöp kutusu uygulaması yapacağız.  Malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-1 adet Servo Motor Sg 90 4-1 adet HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü 5-Jumper Kablolar Malzemelerine ihtiyacımız var. Servo motordaki ortadaki kırmızı kablo Ardunio Uno'da bulunan 5V ucuna, kahverengi kabloyu GND ucuna, Turuncu kabloyu ise dijital pin ucuna bağlıyoruz. HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü 4 adet bacak var. VCC yazan bacağı kablo ile 5V'a bağlıyoruz. Trigger yazan bacağı 9 nolu, Echo yazan bacağı ise 8 nolu dijital  pine, GND yazan bacağı ise GND ucuna bağladım.  Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Kod Kısmı: Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına mesafeyi bize göstermesi için veri menüsünden Mesafe adlı bir değişken oluşturuy...