Ana içeriğe atla

5.1.5 Dijital Yurttaşlık




ÜNİTE ADI: DİJİTAL YURTTAŞLIK

KAZANIMLAR
5.2.2. Dijital Vatandaşlık
5.2.2.1. Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar.
    "E-devlet, e-randevu, e-bankacılık, e-okul gibi uygulamaların incelenmesi sağlanır."
5.2.2.2. Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.
     "Çevrimiçi ortamlarda dürüst olma ve sahte kimlikler oluşturmama üzerinde durulur."
5.2.2.3. Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder.

Ünite Sunumu

Dijital Yurttaşlık Sunumunu indirmek için TIKLAYINIZ


Ünite Etkinliği


Dijital Yurttaş Zihin Haritası İçin TIKLAYINIZ

İyi Bir Dijital Yurttaşsam İçin TIKLAYINIZ

Dijital Ayak İzi Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi


İyi Bir Dijital Yurttaş Ol Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Ünite Testi

Dijital Ayak İzi Testi İçin TIKLAYINIZ

Ünite İnteraktif Oyunu


Dijital Yurttaşlık İnteraktif Ünite Sonu Değerlendirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:


6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimiz Nasıl Korunuyor? Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.4 Etik Değerler Konusu İçin TIKLAYINIZ



Yorumlar

  1. Merhaba Oktay Hocam;
    Kendi sitem için araştırma yaparken senin bloguna rastaladım uzun zamandır büyük emek vermişsin. Tebrik eder, iyi çalışmalar dilerim..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim hocam. Kendi halimizde arşiv oluşturmaya çalışıyorum. Sizin sitenizide takip ediyorum. Güzel örneklerin çoğalması dileğiyle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Akıllı Çöp Kutusu Uygulaması -Mblock ile Arduino

Bu uygulamamızda HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü ve Servo Motor  Kullanarak bir akıllı çöp kutusu uygulaması yapacağız.  Malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-1 adet Servo Motor Sg 90 4-1 adet HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü 5-Jumper Kablolar Malzemelerine ihtiyacımız var. Servo motordaki ortadaki kırmızı kablo Ardunio Uno'da bulunan 5V ucuna, kahverengi kabloyu GND ucuna, Turuncu kabloyu ise dijital pin ucuna bağlıyoruz. HC-SR04 Ultrasonik Mesafe Sensörü 4 adet bacak var. VCC yazan bacağı kablo ile 5V'a bağlıyoruz. Trigger yazan bacağı 9 nolu, Echo yazan bacağı ise 8 nolu dijital  pine, GND yazan bacağı ise GND ucuna bağladım.  Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Kod Kısmı: Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına mesafeyi bize göstermesi için veri menüsünden Mesafe adlı bir değişken oluşturuy...