Ana içeriğe atla

5.1.5 Dijital Yurttaşlık




ÜNİTE ADI: DİJİTAL YURTTAŞLIK

KAZANIMLAR
5.2.2. Dijital Vatandaşlık
5.2.2.1. Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar.
    "E-devlet, e-randevu, e-bankacılık, e-okul gibi uygulamaların incelenmesi sağlanır."
5.2.2.2. Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.
     "Çevrimiçi ortamlarda dürüst olma ve sahte kimlikler oluşturmama üzerinde durulur."
5.2.2.3. Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder.

Ünite Sunumu

Dijital Yurttaşlık Sunumunu indirmek için TIKLAYINIZ


Ünite Etkinliği


Dijital Yurttaş Zihin Haritası İçin TIKLAYINIZ

İyi Bir Dijital Yurttaşsam İçin TIKLAYINIZ

Dijital Ayak İzi Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi


İyi Bir Dijital Yurttaş Ol Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Ünite Testi

Dijital Ayak İzi Testi İçin TIKLAYINIZ

Ünite İnteraktif Oyunu


Dijital Yurttaşlık İnteraktif Ünite Sonu Değerlendirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:


6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimiz Nasıl Korunuyor? Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.4 Etik Değerler Konusu İçin TIKLAYINIZ



Yorumlar

  1. Merhaba Oktay Hocam;
    Kendi sitem için araştırma yaparken senin bloguna rastaladım uzun zamandır büyük emek vermişsin. Tebrik eder, iyi çalışmalar dilerim..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim hocam. Kendi halimizde arşiv oluşturmaya çalışıyorum. Sizin sitenizide takip ediyorum. Güzel örneklerin çoğalması dileğiyle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...