Ana içeriğe atla

5.1.5 Dijital Yurttaşlık




ÜNİTE ADI: DİJİTAL YURTTAŞLIK

KAZANIMLAR
5.2.2. Dijital Vatandaşlık
5.2.2.1. Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar.
    "E-devlet, e-randevu, e-bankacılık, e-okul gibi uygulamaların incelenmesi sağlanır."
5.2.2.2. Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.
     "Çevrimiçi ortamlarda dürüst olma ve sahte kimlikler oluşturmama üzerinde durulur."
5.2.2.3. Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder.

Ünite Sunumu

Dijital Yurttaşlık Sunumunu indirmek için TIKLAYINIZ


Ünite Etkinliği


Dijital Yurttaş Zihin Haritası İçin TIKLAYINIZ

İyi Bir Dijital Yurttaşsam İçin TIKLAYINIZ

Dijital Ayak İzi Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi


İyi Bir Dijital Yurttaş Ol Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Ünite Testi

Dijital Ayak İzi Testi İçin TIKLAYINIZ

Ünite İnteraktif Oyunu


Dijital Yurttaşlık İnteraktif Ünite Sonu Değerlendirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:


6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimiz Nasıl Korunuyor? Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.4 Etik Değerler Konusu İçin TIKLAYINIZ



Yorumlar

  1. Merhaba Oktay Hocam;
    Kendi sitem için araştırma yaparken senin bloguna rastaladım uzun zamandır büyük emek vermişsin. Tebrik eder, iyi çalışmalar dilerim..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim hocam. Kendi halimizde arşiv oluşturmaya çalışıyorum. Sizin sitenizide takip ediyorum. Güzel örneklerin çoğalması dileğiyle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod