Ana içeriğe atla

5.1.5 İyi Bir Dijital Yurttaşsam Etkinliği

İyi Bir Dijital Yurttaşsam Etkinliği


SÜRE: 10 dk.
KAZANIMLAR

5.2.2.1. Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar.
E-devlet, e-randevu, e-bankacılık, e-okul gibi uygulamaların incelenmesi sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER

Dijital Yurttaş

MATERYALLER

5.1.5.B1 - İyi Bir Dijital Yurttaşsam Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Etkileşimli tahta veya projeksiyon vasıtasıyla İyi Bir Dijital Yurttaşsam afişini tahtaya yansıtın. Aynı
afişin öğrenci sayısı kadar A4 boyutunda çıktısını alın.

UYGULAMA
Öğrencilerden küçük kâğıtlara iyi bir dijital yurttaştan beklenen davranışlarla ilgili notlar yazarak tahtaya yansıtılmış olan afişteki boş yerlere yapıştırmalarını isteyin.

Daha sonra çıktısı alınan afişleri tüm öğrencilere dağıtın. Ellerindeki boş afişe iyi bir dijital yurttaştan beklenen davranışları kalemle yazmalarını isteyin.

Afiş tamamlandıktan sonra da panoda sergileyin ve öğrencilerin kendi afişlerini muhafaza etmelerini
isteyin.

İyi Bir Dijital Yurttaşsam Afişi İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.5 Dijital Yurttaşlık Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez