Ana içeriğe atla

5.1.4 ETİK DEĞERLER





ÜNİTE ADI: ETİK DEĞERLER

KAZANIMLAR
5.2. Etik ve Güvenlik
5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın
önemini açıklar.
     "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara
uygun davranılması gerektiği vurgulanır."
5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duyar.
5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.
      "Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir."


Ünite Sunumu

Etik Değerler Ünite Sunumunu indirmek için TIKLAYINIZ


Ünite Etkinlikleri


İnternet Etik Kullanma Kılavuzu İçin TIKLAYINIZ

Duyduk Duymadık Demeyin Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

İnternet Etiği Kullanım Ağı Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

İnternet ve BİT Kullanım Kuralları İçin TIKLAYINIZ

İnteraktif Doğru Yanlış Etkinliği


İnternet ve BİT Kullanım Kuralları Doğru Yanlış Testi İçin TIKLAYINIZ
(İnternet ve BİT Kullanım Kuralları Çalışma Kağıdı dağıtmadan yukardaki testi sınıfta çözdürebilirsiniz)

İnterneti Etik Kullanma Kılavuzu İnteraktif Etkinliği İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.5 Dijital Yurttaşlık Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.3 Dosya Yönetimi Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod