Ana içeriğe atla

5.1.4 İnternet Etiği Kullanım Ağı Etkinliği

İnternet Etiği Kullanım Ağı Etkinliği


SÜRE : 15 dk.
KAZANIMLAR

5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın
önemini açıklar.
         "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır."

ANAHTAR KELİMELER
Etik, Bilişim Etiği, Etik Kurallar

MATERYALLER
Uzun bir kablo ya da ip yumağı

HAZIRLIK
Etkinlik mümkünse geniş bir alanda uygulanmalıdır.

UYGULAMA
1. Öğrencilerden çember olmalarını isteyin.
2. Uzun bir kablo/ip yumağının bir ucunu elinizde tutarak çemberdeki öğrencilerden birine doğru atın.
3. Kabloyu/ip yumağını atmadan önce İnternet’i hangi amaçla kullandığınızı söyleyin (İnternet’te
video izliyorum. İnternet’ten ödevimi yapıyorum. İnternet’te sohbet ediyorum. İnternet’e fotoğraf
yüklüyorum vb.). Kabloyu/ip yumağını alan kişi de aynı biçimde İnternet’i hangi amaçla kullandığını
söyleyerek kabloyu/ip yumağını çemberdeki bir başka öğrenciye gönderir.
4. Kablo, tüm öğrenciler arasında dolaştıktan sonra ortaya bir kablo/ip ağı çıkar. Ortaya çıkan bu ağın
“İnternet etiği kullanma ağı” olduğunu söyleyin. Bu ağın bazen çok gevşediğini bazen de çok
gerildiğini uygulayarak gösterin.
5. Ardından öğrencilere “İnternet’i kullanırken hangi etik davranışları gösterelim ki bu etik
internet ağı çok gerilmesin ya da gevşemesin?” sorusunu sorun.
6. Bu kez son öğrenciden başlayarak kablo/ip yumağını geriye doğru sararak ilk öğrenciye doğru ilerleyin.
Kabloyu/ip yumağını saran ve arkadaşına iletecek öğrenci İnternet’te nasıl davranılması gerektiğiyle
ilgili fikrini söylesin.

Benzer Konular:

5.1.4 Etik Değerler Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...