Ana içeriğe atla

5.1.10 Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği

Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği



SÜRE: 40 dk.

KAZANIMLAR
5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
    "Bilgilerin bilimsel açıdan güvenilir kaynaklardan alınması gerektiği vurgulanır."
5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
     "Bilgiler sunulurken dürüst olmanın ve kişi haklarına saygı duymanın önemi vurgulanır. Bilimsel
etik çerçevesinde aşırma ve uydurma gibi etik olmayan durumlar açıklanır."

ANAHTAR KELİMELER
Kaynak, Web Sitesi, Alıntı

MATERYALLER
5.1.10.A1 - Web Değerlendirme Formu
5.1.10.A2 - Web Değerlendirme Afiş
Afişi yapıştırmak için Bant

HAZIRLIK
Web Değerlendirme Formlarını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak hazır bulundurunuz. Karşılaştıracağınız iki İnternet sitesini önceden belirlemeniz yararınıza olacaktır. İnternet erişiminiz yoksa belirlediğiniz iki İnternet sitesinin ekran görüntülerini çıktı alabilirsiniz.

UYGULAMA
Bu etkinlik, öğrencilerin çevrimiçi kaynakları deneyimleyerek karşılaştırmaları amacı ile planlanmıştır. Etkinlik için tasarlanan Web Değerlendirme Formu’nda yer alan kriterlere göre, öğrencilerin aşağıda yer alan siteleri açmalarını ve karşılaştırmalarını isteyiniz.
http://www.eba.gov.tr
www.gencliknoktasi.com

1. Öğrencilerden, ikili gruplar oluşturmalarını isteyin ve Web Değerlendirme Formlarını her gruba dağıtın.

2. Gruplardan, formda yazan bilgileri okumalarını ve incelemelerini isteyin.

3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve yanıtlarını tahtaya not edin.

a. İnternet’te arama yaparken burada yazan bilgilerin hangilerine dikkat ediyorsunuz?
b. İlk defa gördüğünüz bilgiler var mı?
c. Bu bilgilere dikkat etmek sizce neden önemli olabilir?
d. Bu bilgilere dikkat etmezsek neler olabilir?
e. Bu forma eklemek istediğiniz başka bilgiler var mı? Sizce, başka nelere dikkat edebiliriz?

4. Daha sonra yukarıda yer alan iki siteyi açarak tahtaya yansıtın ve öğrencilerin formları kullanarak her iki siteyi karşılaştırmalarını sağlayın.

5. Gruplar çalışmalarını tamamladıktan sonra formlarını değerlendirmelerini ve diğer gruplar ile
paylaşmalarını isteyin.

6. Grupların paylaşımlarından sonra, öğrencilere bu etkinlik için bir isim/slogan bulma etkinliği
yapacağınızı söyleyin. Tahtaya “...........OLUN” yazın.

7. Öğrencilere, ‘Herhangi bir web sitesindeki bilgilere inanmadan ve bilgileri kullanmadan önce nasıl
davranmalıyız?’ sorusunu sorun.

8. Yanıtlarını, boşluğu dolduracak şekilde slogan olarak düşünmeleri için zaman verin. Geri dönüşleri
tahtaya yazarak öğrencilere katılımları için teşekkür edin. Örnekler: Şüpheci Olun! - Dikkatli Olun!

- Gözü Açık Olun! - Tilki Gibi Kurnaz Olun! - Bir Dedektif Gibi Olun! - Temkinli Olun! - Güvende
Olun! - Bir Tuzak Avcısı Olun!

9. Daha sonra, 5.1.10.A2 - “Web Değerlendirme” afişini öğrencilerinize göstererek tanıtın. Okulda uygun görülen bir alana asarak öğrencilerinizi yönlendirin ve öğrencilerinizden ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyin.

İnternet Bağlantınız yoksa;
Öğrencilerin etkinliği gerçekleştirebilmesi için, www.eba.gov.tr ve www.gencliknoktasi.com sitelerinin anasayfa görüntülerini alarak birer çalışma kâğıdı oluşturabilir ve etkinliği bu çalışma kâğıtları üzerinden yapabilirsiniz.

Web Değerlendirme Formunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Web Değerlendirme Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.10 Araştırma Kaynak Doğrulama Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen