Ana içeriğe atla

5.1.10 Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği

Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği



SÜRE: 40 dk.

KAZANIMLAR
5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
    "Bilgilerin bilimsel açıdan güvenilir kaynaklardan alınması gerektiği vurgulanır."
5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
     "Bilgiler sunulurken dürüst olmanın ve kişi haklarına saygı duymanın önemi vurgulanır. Bilimsel
etik çerçevesinde aşırma ve uydurma gibi etik olmayan durumlar açıklanır."

ANAHTAR KELİMELER
Kaynak, Web Sitesi, Alıntı

MATERYALLER
5.1.10.A1 - Web Değerlendirme Formu
5.1.10.A2 - Web Değerlendirme Afiş
Afişi yapıştırmak için Bant

HAZIRLIK
Web Değerlendirme Formlarını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak hazır bulundurunuz. Karşılaştıracağınız iki İnternet sitesini önceden belirlemeniz yararınıza olacaktır. İnternet erişiminiz yoksa belirlediğiniz iki İnternet sitesinin ekran görüntülerini çıktı alabilirsiniz.

UYGULAMA
Bu etkinlik, öğrencilerin çevrimiçi kaynakları deneyimleyerek karşılaştırmaları amacı ile planlanmıştır. Etkinlik için tasarlanan Web Değerlendirme Formu’nda yer alan kriterlere göre, öğrencilerin aşağıda yer alan siteleri açmalarını ve karşılaştırmalarını isteyiniz.
http://www.eba.gov.tr
www.gencliknoktasi.com

1. Öğrencilerden, ikili gruplar oluşturmalarını isteyin ve Web Değerlendirme Formlarını her gruba dağıtın.

2. Gruplardan, formda yazan bilgileri okumalarını ve incelemelerini isteyin.

3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve yanıtlarını tahtaya not edin.

a. İnternet’te arama yaparken burada yazan bilgilerin hangilerine dikkat ediyorsunuz?
b. İlk defa gördüğünüz bilgiler var mı?
c. Bu bilgilere dikkat etmek sizce neden önemli olabilir?
d. Bu bilgilere dikkat etmezsek neler olabilir?
e. Bu forma eklemek istediğiniz başka bilgiler var mı? Sizce, başka nelere dikkat edebiliriz?

4. Daha sonra yukarıda yer alan iki siteyi açarak tahtaya yansıtın ve öğrencilerin formları kullanarak her iki siteyi karşılaştırmalarını sağlayın.

5. Gruplar çalışmalarını tamamladıktan sonra formlarını değerlendirmelerini ve diğer gruplar ile
paylaşmalarını isteyin.

6. Grupların paylaşımlarından sonra, öğrencilere bu etkinlik için bir isim/slogan bulma etkinliği
yapacağınızı söyleyin. Tahtaya “...........OLUN” yazın.

7. Öğrencilere, ‘Herhangi bir web sitesindeki bilgilere inanmadan ve bilgileri kullanmadan önce nasıl
davranmalıyız?’ sorusunu sorun.

8. Yanıtlarını, boşluğu dolduracak şekilde slogan olarak düşünmeleri için zaman verin. Geri dönüşleri
tahtaya yazarak öğrencilere katılımları için teşekkür edin. Örnekler: Şüpheci Olun! - Dikkatli Olun!

- Gözü Açık Olun! - Tilki Gibi Kurnaz Olun! - Bir Dedektif Gibi Olun! - Temkinli Olun! - Güvende
Olun! - Bir Tuzak Avcısı Olun!

9. Daha sonra, 5.1.10.A2 - “Web Değerlendirme” afişini öğrencilerinize göstererek tanıtın. Okulda uygun görülen bir alana asarak öğrencilerinizi yönlendirin ve öğrencilerinizden ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyin.

İnternet Bağlantınız yoksa;
Öğrencilerin etkinliği gerçekleştirebilmesi için, www.eba.gov.tr ve www.gencliknoktasi.com sitelerinin anasayfa görüntülerini alarak birer çalışma kâğıdı oluşturabilir ve etkinliği bu çalışma kâğıtları üzerinden yapabilirsiniz.

Web Değerlendirme Formunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Web Değerlendirme Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.10 Araştırma Kaynak Doğrulama Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...