Ana içeriğe atla

5.1.9 İnternet'te Arıyorum Etkinliği

İnternet'te Arıyorum Etkinliği



SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
5.3.2.3. Arama motorlarını kullanarak basit düzeyde araştırma yapar.
Katalog tarama, kütüphane, sözlük, ansiklopedi gibi farklı örneklerin incelenmesi sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER
Arama Motorları

MATERYALLER
5.1.9.D1 - İnternet’te Aramayı Öğreniyorum Afişi

HAZIRLIK
Ders öncesinde arama yöntemlerini önceden denemiş olmanız olası aksaklıkların önüne geçecektir. İnternet erişiminin olduğundan emin olunuz.

UYGULAMA
Afişi, sınıfınız ya da bilgisayar laboratuvarınız dışında, okulunuzda tüm öğrencilerinizin rahatça
görebileceği ve inceleyebileceği yerlere asabilirsiniz.

1. Bu etkinlikte öğrencilerin, bir önceki etkinlikte uyguladığınız 5.1.9.C1 - “İnternet’te Aramayı
Öğreniyorum” sunumunda yer alan yöntemleri denemeleri planlanmıştır. Bu uygulama ile
ilgili olarak: Uygulamanın etkili olabilmesi için, öğrencilerinizin arama yapmalarını isteyeceğiniz
konuyu önceden belirleyin. Dilerseniz, konuyu farklı branş dersi öğretmenleri ile iş birliği yaparak
da belirleyebilirsiniz. Böylece öğrenciler, hem arama yöntemlerini denemiş hem de farklı bir
konu için araştırma yapmış olabilirler.

Örnek Konular
a. Ömer Seyfettin ile ilgili e-kitap arama
b. Ömer Seyfettin ile ilgili sunum arama
c. Mevlana’nın hayatını sesle ara
d. Anıtkabir’i resim ile arama
e. Aşık Veysel eserleri
f. Okul web sitesini arama
g. Google kullanarak EBA site içerisinden arama (site:eba.gov.tr - bilişim teknolojileri)

2. Bilgisayar laboratuvar sınıfınız bu uygulama için elverişli değilse, uygulamayı araştırma konusu olarak planlayabilirsiniz.

3. Öğrencilerinize, Etkili Arama Yapma sunumunu hatırlatın.

4. Öğrencilerinizi ikili gruplara ayırın ve öğrencilerinize bir konu verin.

5. Her gruptan, verdiğiniz konuyla ilgili arama yapmalarını isteyin. Arama yaparken sunumda yer alan tüm uygulamaları denemelerini sağlayın.

6. Daha sonra, İnternet afişini öğrencilerinize göstererek tanıtın. Okulda uygun görülen bir alana asarak öğrencilerinizi yönlendirin ve ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyin.

İnternet'te Aramayı Öğreniyorum Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgilerimi TaramaKonusuna Geri Dönmek İçin 
TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...