Ana içeriğe atla

5.1.8 Ağ Bileşenleri Sepeti Etkinliği

Ağ Bileşenleri Sepeti Etkinliği



SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
5.3.1.2. Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.
   "LAN, WAN, WLAN ve bulut gibi kavramlar üzerinde durularak ağlar özelliklerine göre karşılaştırılır."

ANAHTAR KELİMELER
Ağ Bileşenleri, Modem, Ağ Kablosu, Ağ Kartı, İnternet

HAZIRLIK
Etkinlik sınıf içinde geniş bir alanda, koridorda ya da uygun boş bir alanda yapılabilir. Bunların mümkün olmadığı bir durumda sınıf içinde çember olmadan da gerçekleştirilebilir. Etkinlik sandalye ya da minderle de yapılabilir.

UYGULAMA
Öğrencilere çember oluşturmaları söylenir ve “Şu anda bir çemberdeyiz. Bu çemberi bir bilgisayar ağına benzetecek olursak bu ağ hangi bileşenlerden oluşuyor olabilir? Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” soruları sorulur. Öğrencilerin yanıtları alındıktan sonra bu yanıtları unutmamaları söylenir. Her öğrenciye sırasıyla “modem”, “ağ kablosu”, “ağ kartı” ve “İnternet” isimlerinden biri verilir ve bu isimlerin LAN, WAN ve WLAN ağ yapılarının ortak bileşenleri olduğu açıklanır. Daha sonra gönüllü bir öğrenci ebe olarak belirlenir ve çemberin ortasına geçer. Diğer öğrenciler çemberde karışık bir biçimde dururlar.

Oyun Akışı:
Ebenin hedefi, oyun akışı sırasında, çemberdeki öğrencilerin boşalttığı yerlerden birini kapmaktır.
Ortada duran ebe, “Modem”, “Ağ Kablosu”, “Ağ Kartı” ve “İnternet” isimlerinden birini söyler. Ebe
“modemler” dediğinde modem olan öğrenciler, çember formunu bozmadan, birbirleriyle yer değiştirerek kendilerine yeni bir yer bulmaya çalışırlar. Ebe bu sırada boşalan yerlerden birine geçmeye çalışır. Ebe, “Ağ Bileşenleri” dediğinde, çemberdeki tüm öğrenciler yer değiştirerek kendilerine yeni bir yer bulmaya çalışırlar ve bu aşamada çember yeniden oluşturulur. Ebe de bu sırada boş olan yerlerden birine geçmeye çalışır. Ebe boş yerlerden birine geçtiğinde oyunun başında kendisine verilen isim ne ise o isme uygun hareket eder. Oyun sırasında her öğrencinin çemberin ortasına geçerek ebe olma görevini yerine getirmesine dikkat edilir.
Oyunun sonunda tahtanın sol tarafına ağ bileşenleri, sağ tarafına ise bilgisayar ağları yazılır ve oyunun ilk aşamasında sorulan “Bu çemberi bir bilgisayar ağına benzetecek olursa bu ağ hangi bileşenlerden oluşuyor olabilir? Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” soruları sorulur ve bu sorulara farklı yanıt vermek isteyen öğrencilerin yanıtları dinlenir. Öğrencilere “Az önce bir oyun oynadık, bu oyundaki hangi kavramların ağ bileşenleri olduğunu düşünüyorsunuz?” sorusu sorulur. Son olarak LAN, WAN ve WLAN ağ yapılarından söz edilir ve bu yapılar tahtanın sağ tarafına yazılarak etkinlik sona erdirilir.

Benzer Konular:

5.1.8 Bilgi Bağları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...