Ana içeriğe atla

6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz

6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz


SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar.

ANAHTAR KELİMELER
İşletim Sistemi

MATERYALLER
6.1.2.E1 - Rozet Görseli

HAZIRLIK
Bu etkinlik işletim sistemi tanımının yapılıp işletim sistemi bileşenlerinden bahsedildikten sonra yapılacak bir etkinliktir. İşletim sistemi ile ilgili Doğru/Yanlış seçeneklerini içerir. Uygulama öncesi önermeleri okuyunuz, uygun gördüğünüz soruları çıkarınız, birkaç soru da kendiniz ekleyerek ön hazırlık yapınız.
Birinci olan öğrenci ya da öğrencilere “İşletim Sistemi Uzmanı” rozeti veriniz.

UYGULAMA
Önce tüm sınıfın ayakta olmasını sağlayınız. Aşağıdaki önermeleri tek tek okuyunuz. Öğrencilerden
önermenin yanlış olduğunu düşünen parmak kaldırır. Doğru olduğunu düşünen hareket etmez. Yanlış
yanıt veren öğrenciler elenir. Yandaki rozet görselini çıktı alıp rozetleri keserek soruların hepsini bilen öğrencilere veriniz. Görselde 16 rozet vardır. Daha fazla öğrencinizin tüm sorulara doğru yanıt vereceğini düşünüyorsanız görselden iki adet çıktı alabilirsiniz.

Konu Çalışma Kağıdı ve Cevap Anahtarı

Rozet Görselini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliğinin Sorularını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliğinin Sorularının Cevap Anahtarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ


İnteraktif Konu Çalışma Etkinliği

İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliğinin Sorularının Bilgisayar Ortamındaki Hali İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum Ünitesine Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.2 Blgisayarımda Gördüklerim, Görmediklerim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.1 Bilişim İle Değişim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...