Ana içeriğe atla

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması


SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar.
"Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir."

ANAHTAR KELİMELER
Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli

MATERYALLER
6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu

HAZIRLIK
Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz.

UYGULAMA
BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz.

Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız:
Robotlar bizim gibi düşünüp karar veremezler. Bizim verdiğimiz komutlar ile hareket edebilirler. Bir görevi tamamlamak için bizim yönlendirmelerimize ihtiyaç duyarlar. Yazılımcılar kodları kullanarak çeşitli programlar yazarlar. Bu programlar da robotlara nasıl davranacaklarını gösterir. Kod yazmak bu nedenle çok önemlidir.

Daha sonra öğrencilere;
“Şimdi varsayalım ki ben bir robotum. Vereceğiniz komutlarla beni sınıfın kapısından masama doğru yönlendirin.” diyerek kapının yanına gidiniz ve öğrencilere dönük olarak durunuz. Öğrencilerden gelen yanıtlar/yönergeler doğrultusunda hareket ediniz.

Burada yanlış komutları özellikle yapmanız ve düzeltmemeniz çok önemlidir. Daha sonra öğrencilerin verdiği komutları düzelterek doğru komutları uygulayınız. Öğrencilerinize bir robotun bu hareketleri neye göre ve nasıl yaptığını sorunuz. Robotlar hangi davranışları neye göre yaparlar bu konuda düşünmelerini sağlayınız ve yanıtlarını tartışınız. Sınıfın düzeyine göre etkinliği birden fazla öğrenci ile tekrar edebilirsiniz.

Nesnelerin interneti nedir?
• Akıllı binalar ne demek?
• Artırılmış gerçeklik nedir?
• Akıllı camlar diye bir şey duydunuz mu?
• 3B yazıcılar nedir ve bu yazıcılarla neler yapılabilir?
• Yapay zeka size ne çağrıştırıyor?
• Giyilebilir teknoloji nedir?
• Hologram nedir? gibi soruları öğrencilerinize
yöneltebilirsiniz.


Konu Sunumunu İndir

Bir Ben Var Benden Teknolojik Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ


İnteraktif Eşleştirme Oyunu

Yeni Teknolojiler İnteraktif Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.1 Bilişim İle Değişim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen