Ana içeriğe atla

5.1.12 Görsel İşleme Programları

Görsel İşleme Programları



SÜRE: 5dk.

KAZANIMLAR
5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
"Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller
üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır."

ANAHTAR KELİMELER
Çizim Programı, Görsel Düzenleme

MATERYALLER
5.1.12.C1 - Hangi Programla Çizsem? Afişi

HAZIRLIK
Derse girmeden önce ilgili afişi yazıcıdan çıkarın.

UYGULAMA
1. Dersin girişinde aşağıdaki soruları sorarak öğrencilerin görsel işleme programları hakkında
fikir üretmelerini sağlayın.
•• Bir çizim/resim yapmak isteseydiniz ne tür bir çizim/resim yapardınız?
•• Oluşturacağınız çizimin/resmin içerisinde neler olsun isterdiniz?
•• Bu çizimi/resmi oluşturmak için nasıl bir yol izlerdiniz?
•• Bu resim/çizim yaparken bilgisayardan nasıl yararlanabiliriz?

2. Gelen dönütleri değerlendirdikten sonra etkileşimli tahta varsa tahtadan, projeksiyon varsa
projeksiyonla, her ikisi de yoksa kâğıt çıktısı ile afiş sunumunu yapın.

3. Öğrencilere önce görsel işleme programlarının ne işe yaradığını ve ne amaçla kullanıldığı ile ilgili
bir bilgi verin: “Görseller oluşturmaya, bu görseller üzerinde değişiklik ve düzenlemeler yapmaya yarayan programlara genel olarak Görsel İşleme Programları denir. ”

4. Görsel İşleme Programlarının tanımını yaptıktan sonra Google Çizimler, Windows Paint ve Gimp
Görsel İşleme Yazılımlarının avantaj ve dezavantajlarını anlatın.

5. Öğrencilere “Siz olsanız hangi programı, ne amaçla kullanırdınız? Size göre hangi program daha avantajlı/dezavantajlı?” şeklinde sorular sorarak ihtiyaçları doğrultusunda hangi programı kullanacaklarına ilişkin öğrencileri yönlendirin.

6. Öğrencilere kılavuzda anlatılacak olan Google Çizimler ve Windows Paint uygulamalarının yanı sıra öğretmenin tercihine ve isteğine göre Gimp, Inkspace gibi diğer görsel işleme programlarının da
tanıtımı yapılıp kazanımlar bu yazılımlar üzerinden verilebilir.

Hangi Program İle Çizim Yapsam Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.12 Görsel İşleme Programları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...