Ana içeriğe atla

5.1.12 Görsel İşleme Programları

5.1.12 Görsel İşleme Programları

Ünite Adı: Görsel İşleme Programları

Kazanımlar:
5.4.1. Görsel İşleme Programları
5.4.1.1. Görüntü dosyası biçimlerini bilir.
  "Dosya biçimlerinin yanı sıra vektörel ve bitmap gibi dosya türleri üzerinde durulur."
5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
  "Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller
üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır."


Ünite Sunumu

Çizim Mi Yoksa Fotoğraf Mı Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Ünite Etkinlikleri

İlk Sergimiz, Dergimiz Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi

Görsel İşleme Programları Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Ünite Çalışmaları

Denizde Ne Var (Google Çizimleri) Çalışması İçin TIKLAYINIZ

Denizde Ne Var (Paint Çizimleri) Çalışması İçin TIKLAYINIZ

İlk Sergimiz, Dergimiz Çalışması İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.13 Kelimeleri Nasıl İşlerim? Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.11 İletişim ve Teknolojileri İşbirliği Konusu İçin TIKLAYINIZ

6.1.12 Ara-Tara Sor- Sorgula Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod