Ana içeriğe atla

6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum



6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum konu anlatımları slaytları


ÜNİTE ADI: 6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum


KAZANIMLAR
6.1.2.1. İşletim sistemi kavramını açıklar.
6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar.
"Kullanıcı arayüzü, dosya yönetim sistemi, çekirdek kavramlarına ayrıntıya girilmeden yer verilir."
6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır.
"Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur."

Ünite Sunumu

6.1.2 A - İşletim Sistemini Tanıyorum Sunumunu indirmek için TIKLAYINIZ

Ünite Etkinlikleri - Çalışma Kağıtları

6.1.2 A Bilgi - Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdı İçin TIKLAYINIZ

6.1.2 B Çalışma - Rüya'nın Seyir Defteri Çalışma Kağıdı İçin TIKLAYINIZ

6.1.2 C Bilgi - İşletim Sistemi Ne Yapar Çalışma Kağıdı İçin TIKLAYINIZ

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemi Karşılaştırma Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliği İçin TIKLAYINIZ





İnteraktif Ünite Etkinlikleri


6.1.2 B Çalışma -Rüya'nın Seyir Defteri Etkinliğinin Bilgisayar Ortamındaki Hali İçin TIKLAYINIZ

6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliğinin Bilgisayar ortamındaki hali İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:


5.1.2 Bilgisayarımda Gördüklerim, Görmediklerim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6.1.1 Bilişim İle Değişim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod