Ana içeriğe atla

5.1.2 Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim konu anlatımları



ÜNİTE ADI: Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim
BT.5.1.2. Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim

KAZANIMLAR
5.1.2. Bilgisayar Sistemleri
5.1.2.1. Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.
“Donanım ve yazılım arasındaki ilişkiye değinilir. Bit, byte, ikili, sekizli ve on altılı sayı
sistemleri gibi kavramlar ele alınır.”
5.1.2.2. Giriş ve çıkış birimlerine örnek verir.
“Kullanıcı arayüzü kavramı üzerinde durulur.”
5.1.2.3. Fare ve klavyeyi doğru bir şekilde kullanır.
5.1.2.4. Bilgisayarda veri saklama yöntemlerini ve depolama birimlerini açıklar.
“Bilgisayarda haricî ve dâhili depolama birimlerine değinilir.”
5.1.2.5. Donanım ve yazılım konusunda karşılaştığı teknik sorunlara çözüm üretir.
5.1.2.6. Aynı türde farklı marka, model ve teknolojilerin bileşenlerini karşılaştırarak sunar.
“Bir bilgisayarı oluşturabilmek için gerekli adımlara ilişkin piyasa araştırması yapılması sağlanır.”

Ünite Sunumu

5.1.2 A - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim Sunumunu indirmek için TIKLAYINIZ

5.1.2 E Çalışma - Hafıza Birimleri İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi


5.1.2 A - Bilgisayarım Neden Çalışmıyor Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ


Ünite Etkinlikleri


5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğini İndirmek İçin TIKLAYINIZ


5.1.2 C Çalışma - Kim Giriş Kim Çıkış Etkinliği İçin TIKLAYINIZ





Ünite Çalışma Kağıtları

5.1.2 D Çalışma - Saklanmış Resimler Etkinlikleri İçin TIKLAYINIZ

5.1.2 D Çalışma - Karelere Göre Kodlama -1 İçin TIKLAYINIZ

5.1.2 D Çalışma - Karelere Göre Kodlama -2 İçin TIKLAYINIZ

5.1.2 E Çalışma - Verilerim Nerede Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

İnteraktif Ünite Sonu Testi ve Etkinlik Oyunları


Bilgisayar İç Donanımlarını Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Bilgisayar Dış Donanımlarını Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim Ünite Sonu Değerlendirme Testi İçin TIKLAYINIZ

Dahili Mi, Harici Mi Donanım Oyunu için TIKLAYINIZ

Bilgisayar Donanım Birimlerini Tanımları ile Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Scratch ile yapılmış Bilgisayar giriş ve çıkış donanım birimleri oyunu İçin TIKLAYINIZ

Donanımla Parçaları İle İlgili Kutu Oyunu


Kim Korkar Bilgisayardan Kutu Oyunu İçin TIKLAYINIZ
(kutu oyunu öğrencilere bilgisayar donanım parçalarını öğretmek için tasarlanmıştır. Oyunu baskı haline getirip kartları ise çıktı aldıktan sonra pvc ile kaplatabilirsiniz. Soruların hepsi tasarıma eklenmemiştir. Sizler soruları istediğiniz gibi çoğaltabilirsiniz)


Benzer Konular:

6. Sınıf 6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.3 Dosya Yönetimi Konusu İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...