Ana içeriğe atla

6.1.3 Dosyalarım Nerede

6.1.3 Dosyalarım Nerede


ÜNİTE ADI: 6.1.3. Dosyalarım Nerede

KAZANIMLAR
6.1.3.1. Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini açıklar.
pdf, mp3, mp4, gif, jpeg, odt gibi farklı dosya türleri ile çalışmalar yapılır. Elektronik ortamdaki 
dosyaları farklı biçimlere dönüştürmeleri sağlanır.
6.1.3.2. Basılı ortamdaki verileri elektronik ortama aktarır.
6.1.3.3. Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için doğru yaklaşımları uygular.
Harici disk, bulut bilişim yaklaşımlarından örnekler verilir.
6.1.3.4. Dosya ve klasör sıkıştırma işlemlerini yapar.
6.1.3.5. Dosyaların saklanması ve dosyalara erişilmesi konusunda strateji geliştirir.
Dosyaların saklanması ile ilgili çalışma ortamının özelleştirilmesi vurgulanır.

Ünite Sunumu


6.1.3 A Bilgi - Hangi Dosya Türü Sunumu İçin TIKLAYINIZ

6.1.3 C Çalışma - Basılı Belgemi Dijital Yaptım Çalışması İçin TIKLAYINIZ

6.1.3 D Bilgi - Dosyam Nerede Kaldı? Çalışması İçin TIKLAYINIZ

6.1.3 E Bilgi - Eyvah Dosyam Evde Kaldı Çalışması İçin TIKLAYINIZ


Ünite Etkinlikleri


6.1.3 B Çalışma - Dosya Türüm Neden Değişti Çalışması İçin TIKLAYINIZ

6.1.3 F Bilgi - Dosyalar Sıkıştı Mı? Çalışması İçin TIKLAYINIZ

İnteraktif Ünite Sonu Değerlendirme Testi

Dosyalarım Nerede Ünite Sonu Değerlendirme Testi İçin TIKLAYINIZ
Dosya Uzantılarını Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.3 Dosya Yönetimi Konusu İçin TIKLAYINIZ

6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusu İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod