Ana içeriğe atla

6.1.3 E Bilgi - Eyvah Dosyam Evde Kaldı

6.1.3 E Bilgi - Eyvah Dosyam Evde Kaldı


SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.1.3.3. Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için
doğru yaklaşımları uygular.
Haricî disk, bulut bilişim yaklaşımlarından örnekler verilir.

ANAHTAR KELİMELER
Elektronik Ortamlar, Yazılı-Basılı Ortamlar, Veriler, Tarayıcı

MATERYALLER
6.1.3.E1 - Bulut Depolama Hizmetleri Sunusu
6.1.3.E2 - Bulut Depolama Hizmetleri Afişi

HAZIRLIK
Teknolojik bir gelişmeyi anlatan bir gazete veya dergi kupürünü yanınızda getiriniz. Eğer teknolojik
donanıma sahip değilseniz sununun çıktısını alarak anlatabilirsiniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinize “Resim, fotoğraf, video ve ödev gibi dosyalarınızı hangi depolama birimlerine kaydediyorsunuz?” diye sorunuz. Daha sonra bulut depolamanın tanımını veriniz.

Bulut Depolama Nedir?
Bulut depolama, internet üzerinde bize verilen bir alanda dosyalarımızı saklamamıza verilen isimdir. Bu depolama hizmeti sayesinde dosya ve klasörlerimize internetin olduğu her yerden her zaman erişebilmekteyiz. Bilgileri verdikten sonra öğrencilere aşağıdaki hikâyeyi anlatınız.

Hikâye
Ata 6. sınıf öğrencisidir ve Türkçenin doğru kullanımı ile ilgili Türkçe dersi araştırma projesi için bir sunum hazırlamıştır. Ancak projesini teslim etmesi gereken gün ödevini yüklemiş olduğu taşınabilir belleğini yanına almayı unutmuştur.

Öğrencilerinize “Sizce Ata ne yapsaydı başına böyle bir olay gelmezdi?” sorusunu yöneltiniz. Burada
öğrencilerinizden gelmesi beklenen olası yanıtları değerlendirerek öğrencilerinize bulut depolama
sisteminin önemini vurgulayınız.

6.1.3.E1 - Bulut Depolama Hizmetleri Sunusu’nu açınız ve aşağıdaki açıklamalar eşliğinde
öğrencilerinize anlatınız.

Eyvah Dosyam Evde Kaldı Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Bulut Depolama Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...