Ana içeriğe atla

6.1.3.A Bilgi - Hangi Dosya Türü

6.1.3.A Bilgi - Hangi Dosya Türü


SÜRE: 20 dk

KAZANIMLAR
6.1.3.1. Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini açıklar.
pdf, mp3, mp4, gif, jpeg, odt gibi farklı dosya türleri ile çalışmalar yapılır. Elektronik ortamdaki
dosyaları faklı biçimlere dönüştürmeleri sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER
Dosya, Dosya Uzantıları, Ofis Çeşitleri

MATERYALLER
6.1.3.A1 - Dosya Uzantıları ve Anlamları Posteri

HAZIRLIK
5. sınıfta “Dosya Yönetimi” konusu işlendiğinden sınıfınızdaki öğrencilerin seviyesini düşünerek
etkinliklere başlayabilirsiniz. Duruma göre 5. sınıf etkinlik ve sunularından yararlanabilir ya da aşağıdaki hatırlatma etkinliğini yaparak derse başlayabilirsiniz.

UYGULAMA
Öncelikle, öğrencilerin konuya ilişkin bilgilerini değerlendirmek ve öğrencilerde merak uyandırmak için aşağıdaki etkinliği yapınız.
Sınıfa birçok gazete, dergi, fotoğraf, müzik, film ve oyun CD’si, öğrencilerin defter ve kitaplarından
getiriniz ya da bir önceki derste öğrencilerin yanlarında getirmelerini isteyiniz. Bunları masasının üstüne dağınık bir şekilde yerleştiriniz ve öğrencilerin de masanın üzerinde bulunanlardan bir tanesini bulmasını isteyerek öğrencileri farklı türdeki materyaller içinden arananı bulmaya yönlendiriniz.

Örnek: Öğretmen seçilen öğrenciden A sanatçısının müzik CD’si, oyun ve film CD’si, B öğrencisinin fen defterini ya da C gazetesini bulmasını isteyebilir.
Burada öğrencilerden beklenen; müzik CD’si dendiğinde CD’lere yönelmesi, defter dendiğinde defterlere yönelmesi ya da gazete dendiğinde gazetelere yönelmesidir.
Öğretmen öğrencilere farklı materyaller içerisinden aradığını bulmak için isteneni nasıl özelleştirdiklerini fark ettirir. “Masanın üstünde karmaşık olarak bu kadar malzeme varken herkes aradığının neye benzediğini bildiği için ona yöneldi.” diyerek konuyu özetleyebilirsiniz.

Hangi Dosya Türü Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Dosya Uzantıları Posteri İçin TIKLAYINIZ

Dosya Türü ve Uzantıları Posteri İçin TIKLAYINIZ

Öğrencilere, bildikleri ya da hatırladıkları dosya uzantıları olup olmadığını sorunuz. Öğrencilerin
yanıtları doğrultusunda önceden hazırladığınız dosya uzantıları kartlarını ve posteri çıkartınız. Öğrenciler söyledikçe kartları posterin üzerindeki ilgili yere yapıştırınız. Bu posteri sınıfta uygun bir yere asınız.

Benzer Konular:

6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...