Ana içeriğe atla

6.1.3 B Çalışma - Dosya Türüm Neden Değişti?

6.1.3 B Çalışma - Dosya Türüm Neden Değişti?


SÜRE: 10 dk.
KAZANIMLAR
6.1.3.1. Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini açıklar.
pdf, mp3, mp4, gif, jpeg, odt gibi farklı dosya türleri ile çalışmalar yapılır. Elektronik ortamdaki
dosyaları faklı biçimlere dönüştürmeleri sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER
Dosya Türü, Pdf, Kelime İşlemci Programı

MATERYALLER
Yok

HAZIRLIK
Ders sırasında vakit kaybetmemek adına önceden bilgisayarınızı, uygulama yapacağınız programı ve
etkileşimli tahtayı kontrol etmelisiniz.

UYGULAMA
Eğer imkânınız varsa aşağıdaki çalışmayı öğrencilerin bizzat deneyimlemelerini sağlayınız.
Dosya türlerinin değişimine dair bilgilerin verileceği etkinlikte öğrencilerden masaüstüne bilgisayarlarında yüklü olan kelime işlemci programını açarak aşağıdaki bilgileri yazmalarını isteyiniz.

Ad Soyad:
Sınıf ve Okul numarası:
Dersin adı:


Bilgileri yazdıktan sonra, öğrencilere dosyayı kapatmalarını söyleyiniz. Daha sonra dosya ikonunun
üzerinde sağ tıklayarak özellikler sekmesine tıklamalarını söyleyiniz ve öğrencilerin gelen pencerede
dosyaların uzantısının ne olduğuna bakmalarını isteyiniz.

Bu adımdan sonra tekrar yazdıkları kelime işlemci dosyasını açmalarını isteyerek, Dosya menüsünden Farklı Kaydet seçeneğini seçmelerini ve yeni gelen pencerede dosya tipini “PDF” olarak seçerek bir kez daha kaydetmelerini isteyiniz. Yine dosyaya sağ tıklayarak dosya özelliklerini açmalarını ve dosya uzantısını kontrol etmelerini söyleyiniz.

Dosya türlerini değiştirmemizin sebeplerini aşağıdaki bilgilerden yararlanarak öğrencilere açıklayınız.
• Kelime işlemci programında yazılmış bir metni pdf biçimine çevirdiğimizde metnimizi, üzerinde
değişiklik yapılmasına karşı daha güvenli bir biçime dönüştürmüş oluruz.
• Sunu programında yapmış olduğunuz bir sununuzda yer alan slaytlarınızı resim biçiminde
kaydedebilirsiniz ve sunumdan bağımsız olarak da istediğiniz yerde kullanabilirsiniz.
• Bir bilgisayarda kullandığınız herhangi bir ofis aracında yaptığınız çalışma başka bir bilgisayarda
çalışmayabilir. Bu durumda çalışmanızın dosya türünü değiştirmeniz gerekebilir.

Benzer Konular:

6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...