Ana içeriğe atla

6.1.1 C Çalışma - Teknolojik Ben ve Ruhum

6.1.1 C Çalışma - Teknolojik Ben ve Ruhum


SÜRE: 25 dk.

KAZANIMLAR
6.1.1.3. Bilişim teknolojilerinin beden ve ruh sağlığına etkilerini yorumlar.
a) Teknoloji bağımlılığının sağlık ve zaman kaybına yol açabileceği vurgulanır.
b) Aile ve sosyal çevreye ayrılan zamanın sanal ortam etkinliklerine ayrılan zamandan daha değerli
olduğu vurgulanır.
c) Teknolojiyi kullanırken zamanını etkili bir şekilde yönetme üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Doğru Oturma, Teknoloji Bağımlılığı, Zamanı Etkili Kullanma

MATERYALLER
6.1.1.C1 - Nasıl Otursam? Görseli
6.1.1.C2 - Teknolojinin Öbür Yüzü Posteri
6.1.1.C3 - Teknolojinin Etkileri Çalışma Kâğıdı

Ders öncesi 6.1.1.C1 - Nasıl Otursam Görseli’ni çıktı alarak sınıf panosuna asınız ve öğrencilerle görsel hakkında tartışınız.
Teknolojinin faydalarının çok olmasına rağmen uygunsuz kullanımı hâlinde ciddi sağlık problemlerine neden olabileceğini hatırlatınız ve öğrencilerin bilgisayar kullanırken ergonomiye dikkat etmelerini söyleyiniz. Teknolojinin yanlış kullanımı sonucu karşılaşılabilecek hastalıklar ile ilgili afiş üzerinden tekrar yapınız.

UYGULAMA
Öğrencilerinizin ön bilgilerini ortaya çıkarmak ve konuya giriş yapabilmek adına aşağıdaki soruları
öğrencilere yöneltiniz.
• Bilişim teknolojilerini kullanırken karşılaştığınız sağlık problemleri var mı?
• Bilişim teknolojilerini doğru kullanmadığınızda ne gibi sağlık problemleriyle karşılaşıyorsunuz?
• Çevrenizde bilişim teknolojileri kullanımına bağlı ne gibi sağlık problemleriyle karşılaşıyorsunuz?

Nasıl Otursam? Afişi


Nasıl Otursam? Görsel Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ
ETKİNLİK
Teknolojinin bize sunduğu faydaların yanında bize verdiği zararlar var mıdır? Sizce bunlar nelerdir?
Gelen yanıtları dinledikten sonra görseli öğrencilerle paylaşınız.

Öğrencilerle posteri inceleyiniz. Gelişen ve değişen teknoloji, yaygınlaşan akıllı telefonlar, sosyal medya hesapları, bloglar, vikiler inanılmaz bir teknoloji çağının derinliklerine insanları sürüklemektedir.

İnsanların bilgi ve iletişim teknolojileri cihazlarını uzun süre ve yoğun bir şekilde kullanmasının oldukça önemli sonuçlara neden olduğunu öğrencilere söyleyiniz. Özellikle de interneti kullanan insanların bir süre sonra sosyal hayattan koparak asosyal kişilik göstermeye başladığını ve dış dünyaya karşı duyarsızlaştığını vurgulayınız. İnsanların kendilerine sanal dünyada yeni bir kimlik ve hayat kurduğunu, bu yeni ve yalnız dünyalarında yaşayarak gerçek hayattan koptuklarını belirtiniz.

Günümüzde eskiden olmayan bağımlılık türlerini görmek mümkün. “Uzmanlar, teknoloji ve internet
bağımlılığını bir hastalık olarak kabul ediyor ve buna bağlı olarak hastanelerde bu konularda çalışacak ilgili bölümler açılıyor.” diyerek sorunun boyutları hakkında bilgi veriniz.

Öğrencilerinize bu derste bağımlı olmadan teknolojinin doğru kullanımı konusunda bilgiler
öğreneceklerini söyleyiniz. “Teknoloji kullanırken yaşadığınız sorunlar nelerdir?” diyerek teknolojinin etkilerinin tanıtımına geçiniz.

Teknolojinin etkileri nelerdir?
.Nomofobi: Kişinin cep telefonundan uzaklaşma kaygısı.
Fomo: Gelişmeleri takip edememe kaygısı.
Ego Sörfü: Sürekli olarak kendi ismini internette aratarak hakkında yazılanları öğrenmek.
Google Takibi: Sürekli olarak etrafındaki insanları internette aratmak.
Siberkondri: Hastalığını anlamak için doktora başvurmak yerine internetten araştırarak çözmeye
çalışmak.
Photolurking: Sosyal hesaplarda sürekli fotoğraflara bakarak zaman geçirmek, paylaşımlarını kimlerin takip ettiğini kontrol etmek.
Cheesepodding: Sürekli mp3 indirme hastalığı.
İnternet Siniri: Cihazlardaki performans düşüklüğünün kişide sinire neden olması.
Phubbing: Akıllı telefon bağımlılığı olarak bilinmektedir (Akıllı telefonlarını sürekli elinde tutan
kullanıcılar karşısındakinin söylediklerine odaklanmak yerine telefon ekranlarına dikkatlice bakmakta ve karşısındaki kişiyi önemsememektedir. Bu durum phubbing hastalığı olarak ifade edilmektedir.).
Elektronik Uykusuzluk: Dinlenme saatleri esnasında bile akıllı telefonuyla, tabletiyle, bilgisayarıyla uğraşan kullanıcılar bu hastalığa yakalanmış demektir. Elektronik uykusuzluk sağlık açısından da büyük sorunları beraberinde getirmekte, sindirim sorunları, kronik yorgunluk ve büyük ağrılara neden olmaktadır.
Fantom Vibrasyon (Hayalet Titreşim): Telefonlarının çalmadığı zamanlarda bile sürekli titrediğini hisseden kullanıcılar bu hastalığa yakalanmış demektirler.
Facebook Depresyonu: Pek çok konuda olumsuz olayların tekrar tekrar paylaşıldığı sosyal platformda insanların depresyona sürüklenmesi olayıdır.
Selfie Hastalığı (Selfitis): Kendi fotoğrafını çekip sosyal medyada takıntılı bir biçimde paylaşma
durumudur.
Borderline Selfitis: Kişinin kendi resmini en az günde üç kez çekmesi ama sosyal medyada

paylaşmamasıdır.

Teknolojinin etkileri konusunu bitirdikten sonra “Peki burada öğrendiğiniz tanımlardan hareketle bunların dışında aklınıza gelen, çevrenizde gözlemlediğiniz hastalıklar/bağımlılıklar var mı?” diye öğrencilere sorunuz ve öğrencilerden evde araştırma yapmalarını isteyiniz.

Öğrencilerden gelen yanıtlar arasında teknoloji bağımlılığı ve oyun bağımlılığı olması beklenmektedir.

Afiş İndir

Teknolojinin Öbür Yüzü Posterini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

21. yüzyılın hastalığı da denen oyun bağımlılığı çağımızda küçük yaştaki çocukları ve gençleri olumsuz etkilemektedir. Bağımlılık, kişinin iradesini görmezden gelerek zarar veren uyaranı; tüm
zararlarını bilmesine rağmen kullanmaya devam etmesidir. Bütün bağımlılıklarda olduğu
gibi oyun ve internet bağımlıları da sadece kendilerine değil çevrelerindekilere de büyük ölçüde zarar
vermektedirler.

Dersin sonunda öğrencilere teknoloji, internet ve oyun bağımlılığının psikolojik ve bedensel
zararlarından söz ediniz. Öğrencilere teknolojiyi, interneti ve bilgisayar oyunlarını doğru kullanma
yöntemlerini hatırlatınız. Kaliteli zaman kullanımını açıklayınız. Kendimize, ailemize ve sosyal çevreyeayrılan zamanın daha değerli olduğunu vurgulayınız. Teknolojiyi kullanırken zamanı etkin bir şekilde kullanmanın önemini açıklayarak ders sonu tekrarına geçiniz.

Öğrencilerinize evde tekrar etmeleri amacıyla eşleştirme türündeki çalışma kâğıdını verebilirsiniz.

Çalışma Kağıdı İndir

Teknolojinin Etkileri Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

İnteraktif Çalışma Kağıdı

Teknolojinin Etkileri Çalışma Kağıdı Etkinliğinin Bilgisayardaki Hali İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...