Ana içeriğe atla

6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz

6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz


SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar.

ANAHTAR KELİMELER
İşletim Sistemi

MATERYALLER
6.1.2.E1 - Rozet Görseli

HAZIRLIK
Bu etkinlik işletim sistemi tanımının yapılıp işletim sistemi bileşenlerinden bahsedildikten sonra yapılacak bir etkinliktir. İşletim sistemi ile ilgili Doğru/Yanlış seçeneklerini içerir. Uygulama öncesi önermeleri okuyunuz, uygun gördüğünüz soruları çıkarınız, birkaç soru da kendiniz ekleyerek ön hazırlık yapınız.
Birinci olan öğrenci ya da öğrencilere “İşletim Sistemi Uzmanı” rozeti veriniz.

UYGULAMA
Önce tüm sınıfın ayakta olmasını sağlayınız. Aşağıdaki önermeleri tek tek okuyunuz. Öğrencilerden
önermenin yanlış olduğunu düşünen parmak kaldırır. Doğru olduğunu düşünen hareket etmez. Yanlış
yanıt veren öğrenciler elenir. Yandaki rozet görselini çıktı alıp rozetleri keserek soruların hepsini bilen öğrencilere veriniz. Görselde 16 rozet vardır. Daha fazla öğrencinizin tüm sorulara doğru yanıt vereceğini düşünüyorsanız görselden iki adet çıktı alabilirsiniz.

Konu Çalışma Kağıdı ve Cevap Anahtarı

Rozet Görselini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliğinin Sorularını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliğinin Sorularının Cevap Anahtarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ


İnteraktif Konu Çalışma Etkinliği

İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliğinin Sorularının Bilgisayar Ortamındaki Hali İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum Ünitesine Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.2 Blgisayarımda Gördüklerim, Görmediklerim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.1 Bilişim İle Değişim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez