SÜRE: 35 dk.
5.2.3.2. Gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt eder.
Öğrenciler paylaştıkları bilgilerin niteliği konusunda sorumlu davranmaya teşvik edilir.
5.1.7.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? Afişi
Yapıştırıcı
http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linki üzerinden indiriniz ve hazır bulundurunuz. 5.2.3.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? afişinin çıktısını alınız.
UYGULAMA
Öğrencilere, “Siber Tuzaklar” ile ilgili kısa bir video izleyeceklerini söyleyiniz ve
http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linkten “Siber
Tuzaklar” videosuna erişiniz.
Videoyu izlerken soruların belirdiği yerlerde videoyu durdurunuz. Bu işlemi her soru belirdiğinde
yapınız ve öğrencilerle ekranda çıkan sorular üzerinde beyin fırtınası yapınız.
Sorular:
1. Videonun 00:26 saniyesinde belirecek soru:
“Böyle bir olayla karşılaştınız mı? Tepkiniz ne oldu?”
2. Videonun 00:53 saniyesinde belirecek soru:
“Bu bilgilerimizi başkalarının öğrenmesi bizim için nasıl bir tehdit oluşturabilir?”
3. Videonun 01:16 saniyesinde belirecek soru:
“İnternet ortamında paylaşılmaması gereken kişisel bilgiler neler olabilir?”
4. Videonun 02:08 saniyesinde belirecek soru:
“Bu bilgilerin istendiği bir e-posta alındığında sizce ne yapılmalıdır?”
Daha sonra, haftanın afişini öğrencilerinize göstererek tanıtınız. Afiş üzerindeki bilgileri öğrencilere anlatarak afişi okulda uygun görülen bir alana asmaları konusunda öğrencilerinizi yönlendiriniz. Ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyiniz.
Siber Tuzakları Nasıl Anlarım Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ
KAZANIMLAR
5.2.3.2. Gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt eder.
Öğrenciler paylaştıkları bilgilerin niteliği konusunda sorumlu davranmaya teşvik edilir.
ANAHTAR KELİMELER
Siber, Kişisel Bilgiler, Güvenlik
MATERYALLER
5.1.7.D1 - Siber Tuzaklar Videosu (http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001)5.1.7.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? Afişi
Yapıştırıcı
HAZIRLIK
Derse girmeden önce etkileşimli videoyuhttp://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linki üzerinden indiriniz ve hazır bulundurunuz. 5.2.3.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? afişinin çıktısını alınız.
UYGULAMA
Öğrencilere, “Siber Tuzaklar” ile ilgili kısa bir video izleyeceklerini söyleyiniz ve
http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linkten “Siber
Tuzaklar” videosuna erişiniz.
Videoyu izlerken soruların belirdiği yerlerde videoyu durdurunuz. Bu işlemi her soru belirdiğinde
yapınız ve öğrencilerle ekranda çıkan sorular üzerinde beyin fırtınası yapınız.
Sorular:
1. Videonun 00:26 saniyesinde belirecek soru:
“Böyle bir olayla karşılaştınız mı? Tepkiniz ne oldu?”
2. Videonun 00:53 saniyesinde belirecek soru:
“Bu bilgilerimizi başkalarının öğrenmesi bizim için nasıl bir tehdit oluşturabilir?”
3. Videonun 01:16 saniyesinde belirecek soru:
“İnternet ortamında paylaşılmaması gereken kişisel bilgiler neler olabilir?”
4. Videonun 02:08 saniyesinde belirecek soru:
“Bu bilgilerin istendiği bir e-posta alındığında sizce ne yapılmalıdır?”
Daha sonra, haftanın afişini öğrencilerinize göstererek tanıtınız. Afiş üzerindeki bilgileri öğrencilere anlatarak afişi okulda uygun görülen bir alana asmaları konusunda öğrencilerinizi yönlendiriniz. Ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyiniz.
Siber Tuzakları Nasıl Anlarım Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder