Ana içeriğe atla

5.1.13 Ben Kimim Çalışması

Ben Kimim Çalışması



SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
5.4.2.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu belgedeki metni biçimlendirir.
"Yazı tipi, paragraf ayarı gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır."
5.4.2.3. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler.
"Sayfa boyutu, dikey-yatay kullanımı, tablo ekleme, stil oluşturma gibi özellikler kullanılarak
biçimlendirme yapılması sağlanır."
5.4.2.4. Metin içinde arama ve değiştirme işlemlerini yapar.
5.4.2.5. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgenin çıktısını alır.

ANAHTAR KELİMELER
Kelime İşlemci, Metin, Biçimlendirme

MATERYALLER
5.1.13.C1 - Ben Kimim? Yönergesi

HAZIRLIK
Derse girmeden önce 5.1.13.C1 - “Ben Kimim” yönergesinin öğrenci sayısı kadar çıktısını alınız.
Öğrenciler dağıtılacak yönergeye göre bilgisayarlarında bulunan herhangi bir kelime işlemci
programında doküman oluşturacaklardır. Ürünün oluşturulması esnasında öğrencilerin programın
özelliklerini keşfederek öğrenmesini sağlayınız. Öğrencilere desteğe ihtiyaç duydukları noktada
yardımcı olunuz.

UYGULAMA
1. Öğrencilere kendini tanıtacakları bir çalışma yapacaklarını söyleyiniz.

2. 5.1.13.C1 - “Ben Kimim Yönergesi”ni öğrencilere dağıtınız.

3. Öğrencilerin uygulamayı yapmaları için süre veriniz ve bu süre boyunca öğrencilere
rehberlik ediniz.

4. Etkinlik bittiğinde öğrencilerin çalışmalarını toplayınız ve öğrencileri rastgele seçtiğiniz
çalışmaların çıktılarını almaları için yönlendiriniz.

5. Çıktı alınan çalışmaları sınıf panosunda sergileyiniz.

Ben Kimim Çalışma Yönergesini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.13 Kelimeleri Nasıl İşlerim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...