Ana içeriğe atla

5.1.7 Sır Gibi Saklı Etkinliği

Sır Gibi Saklı Etkinliği



SÜRE: 10 dk.
KAZANIMLAR


5.2.3.1. Gizlilik açısından önemli olan bileşenleri belirler.
Şifre (parola) güvenliği, kişisel bilgilerin güvenliği, mahremiyet gibi kavramlar üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Güçlü Şifre, Gizlilik, Kişisel Bilgiler

MATERYALLER
5.1.7.C1 - Sır Gibi Saklı Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
5.1.7.C1 - Sır Gibi Saklı çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak derse girmeden önce inceleyiniz. Etkinlik öncesinde her öğrenciye bir tane olacak şekilde dağıtınız.

UYGULAMA
1. Etkinliğe başlamadan önce “Ahmet Amca e-posta hesabı için güvenli bir şifre oluşturmuştur. Şifresini unutmaması için öncelikle “Samsunlu” kelimesiyle kodlamıştır. Ardından aşağıdaki adımları izlemiştir” şeklinde etkinliğin amacını belirtiniz.

2. Öğrencilere 1. karakterin şifre yazma metotlarına göre hangi kurala uygun olduğunu sorunuz ve
aldığınız yanıtlara göre doğru cevabı belirleyip hemen altındaki boş kısıma yazmalarını isteyiniz.
Örnek: Büyük Harf kullanılmıştır.

3. Bu işlemi diğer karakterler için tekrar ediniz.

4. Daha sonra “Ahmet Amca şifresini oluşturdu. Şimdi sıra sizde. 8 karakterli bir şifre oluşturarak şifrenizi aşağıdaki kutulara yazın.” diyerek öğrencilerin kendi şifrelerini oluşturmalarını isteyiniz.

5. Yazılan şifreleri ara ara kontrol ederek dönütler veriniz.

Sır Gibi Saklı Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.7 Gizli ve Güvenli Mi? Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez