Ana içeriğe atla

5.1.8 Elden Ele Paylaş Etkinliği

Elden Ele Paylaş Etkinliği



SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
5.3.1.2. Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.
      "LAN, WAN, WLAN ve bulut gibi kavramlar üzerinde durularak ağlar özelliklerine göre karşılaştırılır."
5.3.1.1. Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder.

ANAHTAR KELİMELER
Ağ, Dosya Paylaşımı, Dosya Transferi

MATERYALLER
Küçük Top

HAZIRLIK
Etkinlik sınıf içinde geniş bir alanda, koridorda ya da uygun boş bir alanda yapılabilir. Bunların mümkün olmadığı bir durumda sınıf içinde çember olmadan da gerçekleştirilebilir.

UYGULAMA
1. Öğrencilerinizle birlikte çember olun.
2. Elinizdeki topu göstererek öğrencilere “Bu topu kullanarak arkadaşlarımıza bazı şeyler göndereceğiz.” yönergesini verin.
3. Ve elinizdeki topu çemberdeki öğrencilerden birine gönderin. Topu göndermeden önce
göndereceğiniz kişi ve nesnenin ismini söyleyin. (“Ali, sana kalem gönderiyorum. Ceren, sana
defter gönderiyorum.” vb.)

Dosya Transferi:
Bir süre sonra öğrencilere nesne yerine bir dosya göndermeleri gerektiğini ve bu dosyanın içeriğinin ne olabileceğini düşünmelerini söyleyin. Elinde top olan öğrenci topu atmadan önce transfer edeceği dosyayı söylemelidir (“Mustafa, sana fotoğraf gönderiyorum. Ayşe, sana müzik dosyası gönderiyorum.” vb.)
Öğrencilere gönderilen nesnenin, topun ve söylenen ismin bilgisayardaki karşılığının neler olabileceğini sorun. Öğrencilerden yanıtları aldıktan sonra sonra ellerindeki topun İnternet’teki dosya, bağlantı, video veya fotoğraf, söylenen ismin adres (İP adresi, e-posta adresi), topun ise bu nesneleri göndermek için kullanılan bağlantı (İnternet, bilgisayar ağı vb.) olduğunu söyleyin.

Dosya Paylaşımı:
Öğrencilere ağdaki bilgisayarda yer alan bir dosyanın istenildiği durumda ağdaki diğer bilgisayarlar
ile paylaşılabileceğini söyleyin. Elinde top olan öğrenci topu çemberdeki öğrencilerden birine atarken
öğrencinin adını ve paylaştığı dosya türünü söyler (“Ali, seninle müzik dosyası paylaşıyorum. Ceren,
seninle sevdiğin sanatçının şarkısını paylaşıyorum. Ulaş, seninle metin dosyasını paylaşıyorum.” vb.).

Çok Kullanıcılı Oyunlar
Oyunun son aşamasında ağdaki bilgisayarların istenildiği taktirde aynı bilgisayar oyununu
oynayabileceklerini söyleyin. Elinde top olan öğrenci bu kez oynamak istediği oyunu söyleyerek topu
çemberdeki bir başka arkadaşına atabilir. Topu atmadan önce arkadaşıyla göz teması kurmalı ve oynamak istediği bir oyunu söylemelidir.

Benzer Konular:

5.1.8 Bilgi Bağları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez