Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Ağustos, 2019 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

5.1.18 Genel Tekrar

Ünite Adı: 5.1.18 Genel Tekrar SÜRE: 80dk. KAZANIMLAR Öğrendikleri bilgileri tekrar eder. ANAHTAR KELİMELER Tekrar UYGULAMA Tüm dönem işlenen konular sırası ile ele alınarak öğrencilerle soru-cevap şeklinde, akıllarında kalan bilgiler ve öğretmenin yönlendirme ve eklemeleri ile birlikte tekrar edilir. Bir sonraki yıl kapsamında işlenecek yeni konular hakkında bilgi verilerek dönem tamamlanır. 5. Sınıf Konu Tekrarı Online Testler ve İnteraktif Etkinlikler İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 5.1.17 Sınıf Dergimiz Sahnede Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.17 Video'mu Düzenliyorum Konusu İçin  TIKLAYINIZ

5.1.17 Sınıf Dergimiz Sahnede

SÜRE: 80 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. 5.4.3.6. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır. ANAHTAR KELİMELER Dergi, Sunu, Poster MATERYALLER Hazırlanan Dergiler HAZIRLIK Öğrenciler dergilerinin posterini hazırlayarak çıktısını alır. Her grup dergisini duvara veya bir panoya asar. UYGULAMA 1. Bu etkinlikte öğrenciler hazırladıkları dergileri tüm sınıfla paylaşacaklar. Bu kapsamda önce gruplardan birer sözcü seçmelerini isteyin. 2. Grup sözcülerinden kendi dergilerini sınıfa tanıtmalarını isteyin. 3. Posterleri hep birlikte değerlendirin. Her posterin en beğenilen özelliğini belirleyin. 4. Ortaya çıkan tüm bu özellikler bir araya getirilerek, bir dergide olması gereken özellikleri ortaya koyarak dersi sonlandırın. Benzer Konular: 5.1.16 Sınıf Dergimiz Sahnede Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

5.1.16 Benim Dosyam, Benim Ürünlerim

SÜRE: 80 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. 5.4.3.6. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır. ANAHTAR KELİMELER Ürün Dosyası MATERYALLER Öğrencilere ait dijital ürün dosyaları HAZIRLIK Öğrenciler daha önce hazırladıkları dijital ürün dosyalarını beraberlerinde getirir. UYGULAMA 1. Öğrenciler dosyalarını sergilerler. 2. Üç farklı öğrenciye ait üç farklı ürünü ilgili kontrol listesini kullanarak değerlendirmesini isteyin. 3. Eksik kalan ürünleri son olarak siz değerlendirerek her öğrenciye ürün dosyasına ilişkin bir puan verin. Bu puan süreç değerlendirmeye dair olduğu için genel notun %50’sini oluşturabilir. Benzer Konular: 5.1.16 Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

5.1.15 Sınıf Dergimiz Hazır Çalışması

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.3. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler. "Sayfa boyutu, dikey-yatay kullanımı, tablo ekleme, stil oluşturma gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." 5.4.3.3. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler. "Slayt düzeni değiştirme, animasyon ve etkileşim ekleme gibi özelliklerin kullanılması sağlanır." ANAHTAR KELİMELER Dijital ürün MATERYALLER Dergi ile ilgili olarak önceki haftalarda hazırlanan ürünler. HAZIRLIK Bu etkinlikte öğrencilerin kelime işlemci programında hazırladıkları dergiyi, sunu programlarını kullanarak sunmalarını sağlayın. Dileyen öğrenciler tüm bilgilerini içeren bir posteri de sunu programında hazırlayıp sunabilirler. UYGULAMA 1. Öğrencilerin hazırladıkları dergiyi grup olarak sunmalarını isteyin. 2. Hazırlanacak sunu dosyasını gruptaki öğrencilerin daha önceden hazırladıkları sunu dosyaları içerisinden seçilmesini sağlayın. Seçilen ...

5.1.15 Sınıf Dergimizde Neler Olsun? Çalışması

SÜRE: 40 dk. KAZANIMLAR 5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. "Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır." 5.4.2.3. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler. "Sayfa boyutu, dikey-yatay kullanımı, tablo ekleme, stil oluşturma gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." ANAHTAR KELİMELER Dijital ürün MATERYALLER Dergi ile ilgili olarak önceki haftalarda hazırlanan ürünler HAZIRLIK Öğrencilerin daha önce hazırladıkları dijital ürünlerini beraberlerinde getirmelerini sağlayın. UYGULAMA 1. İlk 5 dakika sınıfla ilgili yaptıkları ürünleri seçerek ve bir araya getirerek dergiyi oluşturacaklarına dair bilgi verin. 2. Öğrencilerden 4-5 kişilik gruplar oluşturarak önce dergi kapağına, sonra da dergi içeriğinde yer verecekleri tanıtım, şiir, spor vb. ala...

5.1.14 Dergimizi Sergiliyoruz Çalışması

SÜRE: 35 dk. ANAHTAR KELİMELER Sunumu Başlat, Temalar, Sayfa Düzeni, Paylaş MATERYALLER 5.1.14.D1 - Dergimizi Sergiliyoruz Kontrol Listesi HAZIRLIK 5.1.14.D1 - “Dergimizi Sergiliyoruz” Kontrol Listesi’ni öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. UYGULAMA 1. Öğrencilerinize “İlk Sergimiz, Dergimiz” isimli dergi çalışması için sunu oluşturulacağını söyleyin. 2. Sunu “LibreOffice Sunu” veya "MS Power Point" programı kullanılarak oluşturulacaktır. 3. 5.1.14.D1 - “Dergimizi Sergiliyoruz” Kontrol Listesi’ni öğrencilere dağıtın ve sunuyu listeye göre hazırlamalarını isteyin. 4. Çalışma esnasında desteğe ihtiyacı olan öğrencilerinize yardımcı olun. 5. Öğrenciler ürünlerini tamamladıktan sonra ürünlerin portfolyoya eklenmesini sağlayın. Dergimizi Sergiliyoruz Kontrol Listesi İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 5.1.14 Sunum Yapıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

5.1.14 Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.4.3.1. Sunu hazırlama programının arayüzünü ve özelliklerini tanır. 5.4.3.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir. "Yazı tipi, yazı rengi, yazı büyüklüğü gibi özelliklerin tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." 5.4.3.3. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler. "Slayt düzeni değiştirme, animasyon ve etkileşim ekleme gibi özelliklerin kullanılması sağlanır." 5.4.3.4. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu sunar. 5.4.3.5. Farklı sunu hazırlama programlarını keşfeder. ALTERNATİFLİ ETKİNLİKLERE DAİR GENEL AÇIKLAMA Bu etkinlikte öğrencilere sunum programlarını kullanabilmeleri için uygulama yaptırılacaktır. Sınıfınızda İnternet bağlantısı var ise “Google Slaytlar” kullanarak C1. etkinliğini, yoksa “LibreOffice” kullanarak C2. etkinliğini uygulayınız. HAZIRLIK Derse girmeden önce 5.1.14.C1 - “Hobilerim - İçerik Hazır...

5.1.13 Benim Fikrim, Benim Haberim Çalışması

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu belgedeki metni biçimlendirir. "Yazı tipi, paragraf ayarı gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." 5.4.2.3. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler. "Sayfa boyutu, dikey-yatay kullanımı, tablo ekleme, stil oluşturma gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." 5.4.2.4. Metin içinde arama ve değiştirme işlemlerini yapar. 5.4.2.5. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgenin çıktısını alır. ANAHTAR KELİMELER Bul/Değiştir, Çıktı alma, Biçimlendirme, Araç çubukları MATERYALLER 5.1.13.D1 - Benim Fikrim, Benim Haberim Kontrol Listesi HAZIRLIK Derse girmeden önce kontrol listesini öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. UYGULAMA 1. Dersten önce çıktısı alınan 5.1.13.D1 - “Benim Fikrim, Benim Haberim” kontrol listesini öğrencilere dağıtın. 2. Sınıf dergisi için yayın hazırlayacaklarını belirtin. Bir önceki hafta oluşturulaca...

5.1.13 Ben Kimim Çalışması

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu belgedeki metni biçimlendirir. "Yazı tipi, paragraf ayarı gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." 5.4.2.3. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler. "Sayfa boyutu, dikey-yatay kullanımı, tablo ekleme, stil oluşturma gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." 5.4.2.4. Metin içinde arama ve değiştirme işlemlerini yapar. 5.4.2.5. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgenin çıktısını alır. ANAHTAR KELİMELER Kelime İşlemci, Metin, Biçimlendirme MATERYALLER 5.1.13.C1 - Ben Kimim? Yönergesi HAZIRLIK Derse girmeden önce 5.1.13.C1 - “Ben Kimim” yönergesinin öğrenci sayısı kadar çıktısını alınız. Öğrenciler dağıtılacak yönergeye göre bilgisayarlarında bulunan herhangi bir kelime işlemci programında doküman oluşturacaklardır. Ürünün oluşturulması esnasında öğrencilerin programın özelliklerini keşfederek öğrenmesini sağl...

5.1.11 Şapkalar Konuşuyor Etkinliği

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.3.3.2. Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır. ANAHTAR KELİMELER Sanal Ortam, İletişim MATERYALLER 5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor Kartları HAZIRLIK Etkinlik için 5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor kartlarının çıktısını alınız. UYGULAMA 1. Sınıftan 6 öğrenci seçilir. Öğrencilere kırmızı, siyah, yeşil, sarı, beyaz, mavi renkli şapka görsellerinin ve özelliklerinin olduğu kartlar verilir. Ardından şu açıklamalar yapılır: “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Elinizde bulunan şapkaların her birinin farklı özellikleri var. Sizden şapkanızın size sağladığı bakış açısı ile size vereceğim konu hakkında düşündüklerinizi anlatmanızı istiyorum. Konuyu verdikten sonra 3 dakika düşünme süreniz olacak. 2. Şapkaların detaylı özellikleri kartlar üzerinde yazmaktadır. Kart özellikleri hakkında tüm öğrencilere bilgi verin: 3. Öğrencilere konuyu söyleyin: “Ülkemizde İnternet’in yaygınlaşması ile sanal ortamda iletişim de hızla...

5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım Etkinliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler. "Yazılı, sesli, ve görüntülü-sesli iletişim araçlarına yer verilir." ANAHTAR KELİMELER İletişim Araçları MATERYALLER 5.1.11.A1 - İletişim Araçlarını Tanıyalım Kâğıtları HAZIRLIK İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvarlara yapıştırılmak üzere hazırlanır. UYGULAMA 1. Öğrencilere aşağıdaki senaryo verilir; “Elif evde tek başına televizyon izlerken okula gitme saatinin yaklaştığını fark eder. Televizyonu kapatır ve okula gitmek için hazırlanır. Evden çıkmadan önce akşam geç geleceğini hatırlayarak annesine bir not yazar ve notu annesinin görebileceği bir yere bırakır. Evden çıkar. Yolda sınıf arkadaşı Eylül ile karşılaşır. Sohbet ederek okula doğru yürürler…” Senaryo okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur; a. Sizce iletişim nedir? Öğrencilerden gelen yanıtlar sonucunda bir “iletişim” tanımı ortaya çıkar. Gerekli durumlarda öğretmen tarafı...

5.1.10 Eba'yı Keşfediyorum Etkinliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.6. EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar.     "Ulusal kaynaklarla geliştirilen ortamların ve yazılımların kullanılması teşvik edilir." ANAHTAR KELİMELER EBA, EBA Ders MATERYALLER 5.1.10.C1 - EBA’yı Keşfediyorum Çalışma Kâğıdı Bilgisayar ve İnternet HAZIRLIK Örnek olarak verilmiş konuları değiştirebilir, güncelleyebilir isterseniz konulara ekleme ya da çıkarma yapabilirsiniz. Örnek konuların araştırmasını EBA üzerinden önceden yapmış olmanız etkinliğin süresinin verimli kullanılabilmesi için önemlidir. Etkinlik süresi yetmez ise öğrencileri EBA İnternet sitesine ders dışında girmeleri için yönlendirebilirsiniz. UYGULAMA 1. Önceki etkinlikte EBA kullanımını pekiştirmek için örnek bir uygulama yapın. 2. Konular öğrenciler tarafından araştırılırken aşağıdaki yönergelere dikkat edin. Süreniz dâhilinde verilen konulardan birini ya da sırayla birkaçını uygulayabilirsiniz. 3. Süre konusunda sıkıntı olursa yetişmeyen ko...

5.1.10 Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği

SÜRE: 40 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.     "Bilgilerin bilimsel açıdan güvenilir kaynaklardan alınması gerektiği vurgulanır." 5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.      "Bilgiler sunulurken dürüst olmanın ve kişi haklarına saygı duymanın önemi vurgulanır. Bilimsel etik çerçevesinde aşırma ve uydurma gibi etik olmayan durumlar açıklanır." ANAHTAR KELİMELER Kaynak, Web Sitesi, Alıntı MATERYALLER 5.1.10.A1 - Web Değerlendirme Formu 5.1.10.A2 - Web Değerlendirme Afiş Afişi yapıştırmak için Bant HAZIRLIK Web Değerlendirme Formlarını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak hazır bulundurunuz. Karşılaştıracağınız iki İnternet sitesini önceden belirlemeniz yararınıza olacaktır. İnternet erişiminiz yoksa belirlediğiniz iki İnternet sitesinin ekran görüntülerini çıktı alabilirsiniz. UYGULAMA Bu etkinlik, öğrencilerin çevrimiçi kaynakları deneyimleyerek karşılaştırmaları amacı ile pla...

5.1.9 İnternet'te Arıyorum Etkinliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.3. Arama motorlarını kullanarak basit düzeyde araştırma yapar. Katalog tarama, kütüphane, sözlük, ansiklopedi gibi farklı örneklerin incelenmesi sağlanır. ANAHTAR KELİMELER Arama Motorları MATERYALLER 5.1.9.D1 - İnternet’te Aramayı Öğreniyorum Afişi HAZIRLIK Ders öncesinde arama yöntemlerini önceden denemiş olmanız olası aksaklıkların önüne geçecektir. İnternet erişiminin olduğundan emin olunuz. UYGULAMA Afişi, sınıfınız ya da bilgisayar laboratuvarınız dışında, okulunuzda tüm öğrencilerinizin rahatça görebileceği ve inceleyebileceği yerlere asabilirsiniz. 1. Bu etkinlikte öğrencilerin, bir önceki etkinlikte uyguladığınız 5.1.9.C1 - “İnternet’te Aramayı Öğreniyorum” sunumunda yer alan yöntemleri denemeleri planlanmıştır. Bu uygulama ile ilgili olarak: Uygulamanın etkili olabilmesi için, öğrencilerinizin arama yapmalarını isteyeceğiniz konuyu önceden belirleyin. Dilerseniz, konuyu farklı branş dersi öğretmenleri ile iş birliği ya...

5.1.9 İNTERNET’İ NE KADAR TANIYORUZ?

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.1. İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar. 5.3.2.2. Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır. Yaygın kullanılan web tarayıcıları tanıtılır. ANAHTAR KELİMELER İnternet, e-posta MATERYALLER 5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği Afişi Bant HAZIRLIK Ders öncesinde 5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği afişini çıktı olarak hazır bulundurunuz. UYGULAMA 1. Öğrencilere, etkinlikle ilgili bilgi verin ve ‘sınıfınızın İnternet kullanım alışkanlıkları hakkında fikir sahibi olacağınız bir çalışma yapacağınızı söyleyin. 2. 5.1.9.A1 - “İnternet Kullanım Grafiği” afişini, sınıfta öğrencilerin görebileceği bir yere asın. (Afişiniz yok ise; afişin içeriğini inceleyin ve afişteki soruları tahtaya yazarak tahtada grafik şeklini oluşturmaya çalışın.) 3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve onlardan el kaldırarak yanıt vermelerini isteyin. Sorular: a. Kimler şu ana kadar İnternet’te bir konuyu araştırdı? b. Kimler İ...

5.1.8 Ağ Bileşenleri Nelerdir? Animasyonu

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.3.1.3. Bilgisayar ağlarında kullanılan bağlanma teknolojilerini listeler.    "Modem, kablosuz ağ gibi farklı teknolojiler ağ türleriyle ilişkilendirilerek açıklanır." ANAHTAR KELİMELER Ağ Bileşenleri, Modem, Ağ Kablosu, Ağ Kartı, İnternet MATERYALLER 5.1.8.E1 - Verinin Yolculuğu Animasyonu  (http://www.eba.gov.tr/video/izle/71546d950cef3cb5745dcb33979cbc5656c89c79a0019) UYGULAMA Verinin ağ ortamındaki yolculuğunu gösteren animasyonu açınız ve öğrencilerinizle birlikte izleyiniz. Videoda yer alan zaman aralıkları ve bu zaman aralıklarında verilen bilgiler aşağıda, basamaklar halinde listelenmiştir. Dilerseniz bu bilgilere videoyu başlatmadan önce göz atabilirsiniz. 1. 00.00 sn.- 00.16 sn. aralığında ağ kartının tanımı yapılmıştır. Ağ Kartı: Bir bilgisayarın ağ üzerindeki diğer araçlarla veri alış verişini sağlayan iç donanım birimidir. 2. 00.17 sn. - 00.33 sn. aralığında ağ kartından çıkan verinin modeme nasıl ulaştığı a...

5.1.8 Ağ Bileşenleri Sepeti Etkinliği

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 5.3.1.2. Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.    "LAN, WAN, WLAN ve bulut gibi kavramlar üzerinde durularak ağlar özelliklerine göre karşılaştırılır." ANAHTAR KELİMELER Ağ Bileşenleri, Modem, Ağ Kablosu, Ağ Kartı, İnternet HAZIRLIK Etkinlik sınıf içinde geniş bir alanda, koridorda ya da uygun boş bir alanda yapılabilir. Bunların mümkün olmadığı bir durumda sınıf içinde çember olmadan da gerçekleştirilebilir. Etkinlik sandalye ya da minderle de yapılabilir. UYGULAMA Öğrencilere çember oluşturmaları söylenir ve “Şu anda bir çemberdeyiz. Bu çemberi bir bilgisayar ağına benzetecek olursak bu ağ hangi bileşenlerden oluşuyor olabilir? Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” soruları sorulur. Öğrencilerin yanıtları alındıktan sonra bu yanıtları unutmamaları söylenir. Her öğrenciye sırasıyla “modem”, “ağ kablosu”, “ağ kartı” ve “İnternet” isimlerinden biri verilir ve bu isimler...

5.1.8 Elden Ele Paylaş Etkinliği

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 5.3.1.2. Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.       "LAN, WAN, WLAN ve bulut gibi kavramlar üzerinde durularak ağlar özelliklerine göre karşılaştırılır." 5.3.1.1. Bilginin ağlar arasındaki yolculuğunu keşfeder. ANAHTAR KELİMELER Ağ, Dosya Paylaşımı, Dosya Transferi MATERYALLER Küçük Top HAZIRLIK Etkinlik sınıf içinde geniş bir alanda, koridorda ya da uygun boş bir alanda yapılabilir. Bunların mümkün olmadığı bir durumda sınıf içinde çember olmadan da gerçekleştirilebilir. UYGULAMA 1. Öğrencilerinizle birlikte çember olun. 2. Elinizdeki topu göstererek öğrencilere “Bu topu kullanarak arkadaşlarımıza bazı şeyler göndereceğiz.” yönergesini verin. 3. Ve elinizdeki topu çemberdeki öğrencilerden birine gönderin. Topu göndermeden önce göndereceğiniz kişi ve nesnenin ismini söyleyin. (“Ali, sana kalem gönderiyorum. Ceren, sana defter gönderiyorum.” vb.) Dosya Transferi: Bir süre s...

5.1.7 Siber Tuzaklar Etkinliği

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 5.2.3.2. Gizli kalması gereken bilgi ile paylaşılabilecek bilgiyi ayırt eder. Öğrenciler paylaştıkları bilgilerin niteliği konusunda sorumlu davranmaya teşvik edilir. ANAHTAR KELİMELER Siber, Kişisel Bilgiler, Güvenlik MATERYALLER 5.1.7.D1 - Siber Tuzaklar Videosu (http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001) 5.1.7.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? Afişi Yapıştırıcı HAZIRLIK Derse girmeden önce etkileşimli videoyu http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linki üzerinden indiriniz ve hazır bulundurunuz. 5.2.3.D2 - Siber Tuzakları Nasıl Anlarım? afişinin çıktısını alınız. UYGULAMA Öğrencilere, “Siber Tuzaklar” ile ilgili kısa bir video izleyeceklerini söyleyiniz ve http://www.eba.gov.tr/video/izle/47943f13fb2849bb04ecf885e6d67d600f1498e0b4001 linkten “Siber Tuzaklar” videosuna erişiniz. Videoyu izlerken soruların belirdiği yerlerde videoyu durdurunuz. Bu işlem...

5.1.7 Sır Gibi Saklı Etkinliği

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 5.2.3.1. Gizlilik açısından önemli olan bileşenleri belirler. Şifre (parola) güvenliği, kişisel bilgilerin güvenliği, mahremiyet gibi kavramlar üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Güçlü Şifre, Gizlilik, Kişisel Bilgiler MATERYALLER 5.1.7.C1 - Sır Gibi Saklı Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK 5.1.7.C1 - Sır Gibi Saklı çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak derse girmeden önce inceleyiniz. Etkinlik öncesinde her öğrenciye bir tane olacak şekilde dağıtınız. UYGULAMA 1. Etkinliğe başlamadan önce “Ahmet Amca e-posta hesabı için güvenli bir şifre oluşturmuştur. Şifresini unutmaması için öncelikle “Samsunlu” kelimesiyle kodlamıştır. Ardından aşağıdaki adımları izlemiştir” şeklinde etkinliğin amacını belirtiniz. 2. Öğrencilere 1. karakterin şifre yazma metotlarına göre hangi kurala uygun olduğunu sorunuz ve aldığınız yanıtlara göre doğru cevabı belirleyip hemen altındaki boş kısıma yazmalarını isteyiniz. Örnek: Büyük Harf kullanılmıştır. 3. ...

5.1.6 Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi Etkinliği

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.      "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." 5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir. 5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.       "Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir." ANAHTAR KELİMELER Dijital Yurttaşlık MATERYALLER 5.1.6.B1 - “Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi” Görseli 2 adet büyük kâğıt ya da karton Yapıştırıcı (Bant vb) Renkli boya kalemleri HAZIRLIK Dijital yurttaşlık görselini çıktı alarak büyük bir kartın veya kâğıdın üzerine yapıştırın. Daha sonra bu materyali tahtaya veya tüm öğrencilerin görebileceği bir yere asın. Şayet ...