SÜRE: 15 dk.
"Yazılı, sesli, ve görüntülü-sesli iletişim araçlarına yer verilir."
“Elif evde tek başına televizyon izlerken okula gitme saatinin yaklaştığını fark eder. Televizyonu kapatır ve okula gitmek için hazırlanır. Evden çıkmadan önce akşam geç geleceğini hatırlayarak annesine bir not yazar ve notu annesinin görebileceği bir yere bırakır. Evden çıkar. Yolda sınıf arkadaşı Eylül ile karşılaşır. Sohbet ederek okula doğru yürürler…”
Senaryo okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur;
a. Sizce iletişim nedir?
Öğrencilerden gelen yanıtlar sonucunda bir “iletişim” tanımı ortaya çıkar. Gerekli durumlarda öğretmen tarafından desteklenerek tanıma son hâli verilir.
b. Yukarıdaki senaryoda Elif sizce kaç tür iletişim kurmuştur?
Görüntülü, yazılı ve sesli iletişim.
c. Sizce bu iletişim türleri dışında başka iletişim türleri de var mıdır? Öğretmen bu soruya
gelen yanıtlar dışında yukarıdaki iletişim türlerinin bir arada kullanılarak da yeni iletişim
türleri ortaya çıkabileceğinden bahseder. Görüntülü-sesli iletişim gibi.
2. İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvara asılır. Öğrencilere aşağıdaki yönerge verilir;
“Sınıfın 3 farklı bölümüne iletişim türlerini yazdım. Sizden her bir iletişim türünün önünde durmanızı ve bu iletişim türünün kullanıldığı iletişim araçlarını yazmanızı istiyorum. Bazı araçlarda iki iletişim türü birlikte kullanılmış olabilir. Bu tür araçları her iki iletişim türünün altına yazabiliriz. Aynı iletişim aracını birden fazla kişi de yazabilir.”
3. Öğrenciler bu yönergeye göre her bir kâğıdın önünde durup önünde durdukları iletişim türüne
uygun iletişim araçlarını yazar ve sonraki iletişim türünün yazılı olduğu alana geçerler. Böylece her
bir öğrenci üç iletişim türüne de katkıda bulunmuş olur. Etkinlik sona erdiğinde öğretmen kâğıtları
tahtaya asar ve iletişim araçları yanlış veya eksik yazılmışsa gerekli düzeltmeleri yapar.
4. İletişim araçları ile ilgili aşağıdaki sorular öğrencilere sorulur;
a. Sizce bu iletişim araçları hâla güncel mi? Hangisi/hangileri güncel?
b. Bu iletişim araçlarının kullanım alanları neler?
c. Bu iletişim araçlarından hangisi diğerlerine göre daha pratik ve daha hızlı?
5. Soruların yanıtlanmasıyla etkinlik sonlandırılır.
Yazılı İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Sesli İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Görüntülü İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
KAZANIMLAR
5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler."Yazılı, sesli, ve görüntülü-sesli iletişim araçlarına yer verilir."
ANAHTAR KELİMELER
İletişim Araçları
MATERYALLER
5.1.11.A1 - İletişim Araçlarını Tanıyalım Kâğıtları
HAZIRLIK
İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvarlara yapıştırılmak üzere hazırlanır.
UYGULAMA
1. Öğrencilere aşağıdaki senaryo verilir;“Elif evde tek başına televizyon izlerken okula gitme saatinin yaklaştığını fark eder. Televizyonu kapatır ve okula gitmek için hazırlanır. Evden çıkmadan önce akşam geç geleceğini hatırlayarak annesine bir not yazar ve notu annesinin görebileceği bir yere bırakır. Evden çıkar. Yolda sınıf arkadaşı Eylül ile karşılaşır. Sohbet ederek okula doğru yürürler…”
Senaryo okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur;
a. Sizce iletişim nedir?
Öğrencilerden gelen yanıtlar sonucunda bir “iletişim” tanımı ortaya çıkar. Gerekli durumlarda öğretmen tarafından desteklenerek tanıma son hâli verilir.
b. Yukarıdaki senaryoda Elif sizce kaç tür iletişim kurmuştur?
Görüntülü, yazılı ve sesli iletişim.
c. Sizce bu iletişim türleri dışında başka iletişim türleri de var mıdır? Öğretmen bu soruya
gelen yanıtlar dışında yukarıdaki iletişim türlerinin bir arada kullanılarak da yeni iletişim
türleri ortaya çıkabileceğinden bahseder. Görüntülü-sesli iletişim gibi.
2. İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvara asılır. Öğrencilere aşağıdaki yönerge verilir;
“Sınıfın 3 farklı bölümüne iletişim türlerini yazdım. Sizden her bir iletişim türünün önünde durmanızı ve bu iletişim türünün kullanıldığı iletişim araçlarını yazmanızı istiyorum. Bazı araçlarda iki iletişim türü birlikte kullanılmış olabilir. Bu tür araçları her iki iletişim türünün altına yazabiliriz. Aynı iletişim aracını birden fazla kişi de yazabilir.”
3. Öğrenciler bu yönergeye göre her bir kâğıdın önünde durup önünde durdukları iletişim türüne
uygun iletişim araçlarını yazar ve sonraki iletişim türünün yazılı olduğu alana geçerler. Böylece her
bir öğrenci üç iletişim türüne de katkıda bulunmuş olur. Etkinlik sona erdiğinde öğretmen kâğıtları
tahtaya asar ve iletişim araçları yanlış veya eksik yazılmışsa gerekli düzeltmeleri yapar.
4. İletişim araçları ile ilgili aşağıdaki sorular öğrencilere sorulur;
a. Sizce bu iletişim araçları hâla güncel mi? Hangisi/hangileri güncel?
b. Bu iletişim araçlarının kullanım alanları neler?
c. Bu iletişim araçlarından hangisi diğerlerine göre daha pratik ve daha hızlı?
5. Soruların yanıtlanmasıyla etkinlik sonlandırılır.
Yazılı İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Sesli İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Görüntülü İletişim Araçlarını Tanıyalım Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım İnteraktif Tablo Doldurma Etkinliği İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder