Ana içeriğe atla

5.1.8 Ağ Bileşenleri Sepeti Etkinliği

Ağ Bileşenleri Sepeti Etkinliği



SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
5.3.1.2. Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları ve bilgisayar ağ türlerini açıklar.
   "LAN, WAN, WLAN ve bulut gibi kavramlar üzerinde durularak ağlar özelliklerine göre karşılaştırılır."

ANAHTAR KELİMELER
Ağ Bileşenleri, Modem, Ağ Kablosu, Ağ Kartı, İnternet

HAZIRLIK
Etkinlik sınıf içinde geniş bir alanda, koridorda ya da uygun boş bir alanda yapılabilir. Bunların mümkün olmadığı bir durumda sınıf içinde çember olmadan da gerçekleştirilebilir. Etkinlik sandalye ya da minderle de yapılabilir.

UYGULAMA
Öğrencilere çember oluşturmaları söylenir ve “Şu anda bir çemberdeyiz. Bu çemberi bir bilgisayar ağına benzetecek olursak bu ağ hangi bileşenlerden oluşuyor olabilir? Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” soruları sorulur. Öğrencilerin yanıtları alındıktan sonra bu yanıtları unutmamaları söylenir. Her öğrenciye sırasıyla “modem”, “ağ kablosu”, “ağ kartı” ve “İnternet” isimlerinden biri verilir ve bu isimlerin LAN, WAN ve WLAN ağ yapılarının ortak bileşenleri olduğu açıklanır. Daha sonra gönüllü bir öğrenci ebe olarak belirlenir ve çemberin ortasına geçer. Diğer öğrenciler çemberde karışık bir biçimde dururlar.

Oyun Akışı:
Ebenin hedefi, oyun akışı sırasında, çemberdeki öğrencilerin boşalttığı yerlerden birini kapmaktır.
Ortada duran ebe, “Modem”, “Ağ Kablosu”, “Ağ Kartı” ve “İnternet” isimlerinden birini söyler. Ebe
“modemler” dediğinde modem olan öğrenciler, çember formunu bozmadan, birbirleriyle yer değiştirerek kendilerine yeni bir yer bulmaya çalışırlar. Ebe bu sırada boşalan yerlerden birine geçmeye çalışır. Ebe, “Ağ Bileşenleri” dediğinde, çemberdeki tüm öğrenciler yer değiştirerek kendilerine yeni bir yer bulmaya çalışırlar ve bu aşamada çember yeniden oluşturulur. Ebe de bu sırada boş olan yerlerden birine geçmeye çalışır. Ebe boş yerlerden birine geçtiğinde oyunun başında kendisine verilen isim ne ise o isme uygun hareket eder. Oyun sırasında her öğrencinin çemberin ortasına geçerek ebe olma görevini yerine getirmesine dikkat edilir.
Oyunun sonunda tahtanın sol tarafına ağ bileşenleri, sağ tarafına ise bilgisayar ağları yazılır ve oyunun ilk aşamasında sorulan “Bu çemberi bir bilgisayar ağına benzetecek olursa bu ağ hangi bileşenlerden oluşuyor olabilir? Bir bilgisayar ağı oluşturmak için nelere gereksinim duyarız?” soruları sorulur ve bu sorulara farklı yanıt vermek isteyen öğrencilerin yanıtları dinlenir. Öğrencilere “Az önce bir oyun oynadık, bu oyundaki hangi kavramların ağ bileşenleri olduğunu düşünüyorsunuz?” sorusu sorulur. Son olarak LAN, WAN ve WLAN ağ yapılarından söz edilir ve bu yapılar tahtanın sağ tarafına yazılarak etkinlik sona erdirilir.

Benzer Konular:

5.1.8 Bilgi Bağları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ