SÜRE: 20 dk.
5.3.2.1. İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar.
5.3.2.2. Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır.
Yaygın kullanılan web tarayıcıları tanıtılır.
Bant
2. 5.1.9.A1 - “İnternet Kullanım Grafiği” afişini, sınıfta öğrencilerin görebileceği bir yere asın. (Afişiniz yok ise; afişin içeriğini inceleyin ve afişteki soruları tahtaya yazarak tahtada grafik şeklini
oluşturmaya çalışın.)
3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve onlardan el kaldırarak yanıt vermelerini isteyin.
Sorular:
a. Kimler şu ana kadar İnternet’te bir konuyu araştırdı?
b. Kimler İnternet’ten oyun oynuyor?
c. Kimler her gün mutlaka İnternet’e giriyor?
d. Kaç kişi günde 4 saatten fazla vaktini İnternet’te
geçiriyor?
e. Kimler İnternet’te video, müzik, fotoğraf paylaşıyor?
f. Bir gününü hiç İnternet’e girmeden geçiren kaç kişi var?
4. Her soruyu sorduktan sonra, sorunun üzerindeki kutucukları yanıt veren kişi sayısı kadar işaretleyin.
Bu işlemi her soru için yapın ve tüm soruları tamamlayın.
5. Tüm sorular tamamlandığında, bir grafik görüntüsü oluşturacaksınız. Öğrencilerinize aşağıdaki
tartışma sorularını sorarak, onların yorumlarını alın ve grafiği birlikte değerlendirin.
Tartışma Soruları:
a. Grafiğimizin en yüksek oranı hangisi?
b. Peki, çıkan en düşük oran hangisi? Sizce nedeni ne olabilir?
c. Grafiğe bakarak sınıfımızın internet kullanım alışkanlıklarına dair neler söylersiniz?
d. Sizce bu grafiğe nasıl bir isim verebiliriz? Siz olsaydınız, bu grafiğin başlığına ne yazardınız?
İnternet Kullanım Grafiği Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ
KAZANIMLAR
5.3.2.1. İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar.
5.3.2.2. Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır.
Yaygın kullanılan web tarayıcıları tanıtılır.
ANAHTAR KELİMELER
İnternet, e-posta
MATERYALLER
5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği AfişiBant
HAZIRLIK
Ders öncesinde 5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği afişini çıktı olarak hazır bulundurunuz.
UYGULAMA
1. Öğrencilere, etkinlikle ilgili bilgi verin ve ‘sınıfınızın İnternet kullanım alışkanlıkları hakkında fikir sahibi olacağınız bir çalışma yapacağınızı söyleyin.2. 5.1.9.A1 - “İnternet Kullanım Grafiği” afişini, sınıfta öğrencilerin görebileceği bir yere asın. (Afişiniz yok ise; afişin içeriğini inceleyin ve afişteki soruları tahtaya yazarak tahtada grafik şeklini
oluşturmaya çalışın.)
3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve onlardan el kaldırarak yanıt vermelerini isteyin.
Sorular:
a. Kimler şu ana kadar İnternet’te bir konuyu araştırdı?
b. Kimler İnternet’ten oyun oynuyor?
c. Kimler her gün mutlaka İnternet’e giriyor?
d. Kaç kişi günde 4 saatten fazla vaktini İnternet’te
geçiriyor?
e. Kimler İnternet’te video, müzik, fotoğraf paylaşıyor?
f. Bir gününü hiç İnternet’e girmeden geçiren kaç kişi var?
4. Her soruyu sorduktan sonra, sorunun üzerindeki kutucukları yanıt veren kişi sayısı kadar işaretleyin.
Bu işlemi her soru için yapın ve tüm soruları tamamlayın.
5. Tüm sorular tamamlandığında, bir grafik görüntüsü oluşturacaksınız. Öğrencilerinize aşağıdaki
tartışma sorularını sorarak, onların yorumlarını alın ve grafiği birlikte değerlendirin.
Tartışma Soruları:
a. Grafiğimizin en yüksek oranı hangisi?
b. Peki, çıkan en düşük oran hangisi? Sizce nedeni ne olabilir?
c. Grafiğe bakarak sınıfımızın internet kullanım alışkanlıklarına dair neler söylersiniz?
d. Sizce bu grafiğe nasıl bir isim verebiliriz? Siz olsaydınız, bu grafiğin başlığına ne yazardınız?
İnternet Kullanım Grafiği Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Benzer Konular:
5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgilerimi TaramaKonusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder