Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Temmuz, 2019 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

5.1.6 Çevrimiçiyken Zorbalıklarla Baş Etme Etkinliği

SÜRE: 40 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir. 5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder. Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir. ANAHTAR KELİMELER Dijital Zorbalık, Dijital Yurttaşlık MATERYALLER Kâğıt ve kalem (grup sayısı kadar) HAZIRLIK Etkinlikte her grup için ayrı bir içerik/ürün kurgulanmıştır. Sınıf içi uygulamada, yönergede yer aldığı gibi tüm etkinlikleri uygulayabilir ya da seçtiğiniz tek bir etkinliği tüm gruplar için gerçekleştirebilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere, daha önceki derslerde ‘Dijital Zorbalık’ kavramı ile ilgili paylaştığınız bilgileri ve izlediğiniz videoyu kısaca hatırlatın. Aşağıdaki soruları sorun ve etkinliğe giriş yapın. •• Dijital yurttaşlık ne demekti? Neler hatırlıyorsunuz? •• Daha iyi bir dijital yurttaş olmak için, hangi kurallara uymamız gerekir...

5.1.5 Dijital Ayak İzi Etkinliği

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.2.2.2. Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.    "Çevrimiçi ortamlarda dürüst olma ve sahte kimlikler oluşturmama üzerinde durulur." 5.2.2.3. Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder. ANAHTAR KELİMELER Dijital ayak izi MATERYALLER 5.1.5.D1 - Dijital Ayak İzi Testi HAZIRLIK Dijital Ayak İzi testi yazıcıdan öğrenci sayısı kadar çıkarılır ve tüm öğrencilere dağıtılır. UYGULAMA E-Devlet sunusu/kartı uygulaması bittikten sonra öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir; •• İnternet’te kendiniz ile ilgili hangi bilgileri paylaşıyorsunuz? •• Sizinle ilgili İnternet’te arkadaşlarınız hangi bilgilere ulaşabilirler? (Adres, telefon, okul ismi, hobileri, en yakın arkadaşları, boş zamanlarında neler yaptıkları vb.) •• Ailenizden izin alarak paylaştığınız bir bilgi ya da fotoğraf var mı? •• İnternet’te herhangi bir şey paylaşırken, nelere dikkat edersiniz? Sorular...

5.1.5 İyi Bir Dijital Yurttaşsam Etkinliği

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 5.2.2.1. Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar. E-devlet, e-randevu, e-bankacılık, e-okul gibi uygulamaların incelenmesi sağlanır. ANAHTAR KELİMELER Dijital Yurttaş MATERYALLER 5.1.5.B1 - İyi Bir Dijital Yurttaşsam Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK Etkileşimli tahta veya projeksiyon vasıtasıyla İyi Bir Dijital Yurttaşsam afişini tahtaya yansıtın. Aynı afişin öğrenci sayısı kadar A4 boyutunda çıktısını alın. UYGULAMA Öğrencilerden küçük kâğıtlara iyi bir dijital yurttaştan beklenen davranışlarla ilgili notlar yazarak tahtaya yansıtılmış olan afişteki boş yerlere yapıştırmalarını isteyin. Daha sonra çıktısı alınan afişleri tüm öğrencilere dağıtın. Ellerindeki boş afişe iyi bir dijital yurttaştan beklenen davranışları kalemle yazmalarını isteyin. Afiş tamamlandıktan sonra da panoda sergileyin ve öğrencilerin kendi afişlerini muhafaza etmelerini isteyin. İyi Bir Dijital Yurttaşsam Afişi İçin TIKLAYINI...

5.1.5 Dijital Yurttaş Zihin Haritası

SÜRE: 30 dk. ANAHTAR KELİMELER Yurttaş, Dijital Yurttaş, 9 yurttaşlık boyutu MATERYALLER 5.1.5.A2 - Dijital Yurttaş Görselleri HAZIRLIK Derse hazırlık olarak Yurttaş ve Dijital Yurttaş görsellerinden birer adet tam sayfa A4 kâğıdına çıktı alın. UYGULAMA 1. Etkinliğe başlamadan önce isteğe bağlı olarak öğrencilere zihin haritasının ne olduğuna ilişkin kısa bir bilgi verebilirsiniz. Zihin Haritası, bir konu hakkında, özgür bir şekilde, çok sayıda fikir üretmek ve akla gelen her türlü düşünceyi değerlendirmek için beyne egzersiz yaptırmaktır. Herhangi bir kavram, bilgi, düşünce üzerine aklınıza gelen anahtar sözcük ve imgeleri kâğıt üzerine aktarırsınız. Bu yöntem, hem bilgiyi hatırlamanızı kolaylaştırır, hem çağrışım yaptırarak yeni kelimeler, fikirler bulmanızı sağlar. 2. Tahtayı iki eşit bölüme ayırın ve birinci bölüme Yurttaş görselini yapıştırın. 3. Öğrencilere “Hepimiz bu ülkede yaşayan ve eşit haklara sahip vatandaşlar yani yurttaşlarız. Birlikte yaşayan yur...

5.1.4 İnternet ve BİT Kullanım Kuralları

SÜRE: 5 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar. 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.        "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." ANAHTAR KELİMELER Etik, Etik Olmayan Davranışlar, İnternet Etiği, Bilişim Etiği, Kurallar MATERYALLER 5.1.4.E1- “İnternet ve BİT Kullanım Kuralları” Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK Derse girmeden önce çalışma kâğıdını sınıftaki öğrenci sayısı kadar çoğaltın. UYGULAMA Öğrencilere çoğalttığınız çalışma kâğıtlarını dağıtın ve çalışma kâğıtlarını Doğru ya da Yanlış anlamında (D) veya (Y) harflerini kullanarak yanıtlamalarını isteyin. Etkinlik bittikten sonra yanıtları tüm öğrencilerle birlikte kontrol edin. Örnek bir çalışma kâğıdını sınıf panosuna ya da bilgisayar laboratuvarına asın. İnternet ve BİT Kull...

5.1.4 İnternet Etiği Kullanım Ağı Etkinliği

SÜRE : 15 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar. 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.          "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." ANAHTAR KELİMELER Etik, Bilişim Etiği, Etik Kurallar MATERYALLER Uzun bir kablo ya da ip yumağı HAZIRLIK Etkinlik mümkünse geniş bir alanda uygulanmalıdır. UYGULAMA 1. Öğrencilerden çember olmalarını isteyin. 2. Uzun bir kablo/ip yumağının bir ucunu elinizde tutarak çemberdeki öğrencilerden birine doğru atın. 3. Kabloyu/ip yumağını atmadan önce İnternet’i hangi amaçla kullandığınızı söyleyin (İnternet’te video izliyorum. İnternet’ten ödevimi yapıyorum. İnternet’te sohbet ediyorum. İnternet’e fotoğraf yüklüyorum vb.). Kabloyu/ip yumağını alan kişi de aynı biçimde İnternet’i hangi ama...

5.1.4 Duyduk Duymadık Demeyin Etkinliği

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.             "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." 5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duyar. ANAHTAR KELİMELER Etik, Etik Olmayan Davranışlar, İnternet Etiği, Bilişim Etiği, Kamu Spotu Grup Çalışması ve Drama İle etkinlik yapılacak. UYGULAMA 1. Bir önceki etkinlikteki ikililerden birleşerek dört kişilik gruplar oluşturmalarını isteyin. 2. Okuldaki öğrencilerin İnternet kullanmalarıyla ilgili okul yönetimine velilerden ve öğrencilerden pek çok şikâyet geldiğini söyleyin ve öğrencilerden İnternet’in bilinçli bir biçimde kullanılmasıyla ve İnternet kullanım sürecinde nelere dikkat edilmesi gerektiğiyle ilgili bir kamu spotu oluşturmalarını isteyin. 3. Öğrencilere kamu spotunun n...

5.1.4 İnterneti Etik Kullanma Kılavuzu Etkinliği

HAZIRLIK Ders öncesinde üzerinde İnternet’te etik olmayan davranış örneklerinin yazılı olduğu 5.1.4.B1- Teknolojiyi Etik Kullanma Kılavuzu materyalinden iki adet çıktı alınız. Üzerindeki etik olmayan davranış örneklerini kesiniz ve bir bez torba içerisine koyunuz. Öğrenci sayısına göre durumlardan bazılarını çıkarabilir ya da yenilerini ekleyebilirsiniz. UYGULAMA 1. Öğrencilerden elinizdeki bez torbadan üzerinde İnternet’te etik olmayan davranış örnekleri bulunan kâğıtlardan (her kâğıttan iki tane vardır) birini çekmelerini isteyin. 2. Kâğıtları alan öğrenciler, eşlerini bulmaya çalışırlar. Öğrenciler eşlerini bulduklarında, ellerindeki kâğıtta yazılı olan durum üzerine bir süre konuşurlar. 3. Kâğıtlarda yazılı olan dijital ortamda etik olmayan davranış örnekleri aşağıdaki gibidir: •• İnternet’i insanlara zarar vermek amacıyla kullanmak. •• Proje ödevimizi hazırlarken tüm bilgiyi İnternet sitelerinden almak. •• Arkadaşımızın çektiği fotoğrafı İnternet’te kendimizin g...