Ana içeriğe atla

5.1.4 İnterneti Etik Kullanma Kılavuzu Etkinliği

İnterneti Etik Kullanma Kılavuzu Etkinliği

HAZIRLIK
Ders öncesinde üzerinde İnternet’te etik olmayan davranış örneklerinin yazılı olduğu 5.1.4.B1-
Teknolojiyi Etik Kullanma Kılavuzu materyalinden iki adet çıktı alınız. Üzerindeki etik olmayan
davranış örneklerini kesiniz ve bir bez torba içerisine koyunuz. Öğrenci sayısına göre durumlardan
bazılarını çıkarabilir ya da yenilerini ekleyebilirsiniz.

UYGULAMA
1. Öğrencilerden elinizdeki bez torbadan üzerinde İnternet’te etik olmayan davranış örnekleri bulunan
kâğıtlardan (her kâğıttan iki tane vardır) birini çekmelerini isteyin.
2. Kâğıtları alan öğrenciler, eşlerini bulmaya çalışırlar. Öğrenciler eşlerini bulduklarında, ellerindeki kâğıtta yazılı olan durum üzerine bir süre konuşurlar.
3. Kâğıtlarda yazılı olan dijital ortamda etik olmayan davranış örnekleri aşağıdaki gibidir:
•• İnternet’i insanlara zarar vermek amacıyla kullanmak.
•• Proje ödevimizi hazırlarken tüm bilgiyi İnternet sitelerinden almak.
•• Arkadaşımızın çektiği fotoğrafı İnternet’te kendimizin gibi göstermek.
•• Arkadaşımızın yalnızca bizimle paylaştığı özel bilgilerini İnternet’te paylaşmak.
•• Kişisel verileri izinsiz kopyalamak ve dağıtmak.
.** Parasını ödemediğimiz yazılımları kopyalayıp kendi malımız gibi kullanmak.
•• Sahte içerik hazırlayarak kullanıcıları yanıltmak.
•• Genel ahlaka aykırı içerik oluşturmak ve yaymak.
•• Komşumuzun kablosuz ağını izinsiz kullanarak film indirmek.
•• Kaynak göstermeden içerik kullanmak.Bir süre sonra ikililerden ellerindeki durumu canlandıran
bir doğaçlama hazırlamalarını isteyin. İkililere yeterli süre verildikten sonra sahnede/tahtada
durumu canlandırmalarını izleyin. Etkinlik sonunda öğrencilerle birlikte aşağıdaki sorulara yanıt
arayın.
•• İzlediğimiz durumlarda etikle ilgili hangi durumları gördük?
•• Sizler bu rollerde olsaydınız nasıl davranırdınız?

İnternet Etik Kılavuzunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

İnterneti Etik Kullanma Kılavuzu İnteraktif Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.4 Etik Değerler Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Osmanlı Fethi Programı İçin Davetiye Örnekleri

 Osmanlı Fethi için düzenlenecek program için davetiye örnekleri aşağıdaki linktedir. Dosya türü psd'dir. Photoshop programı ile düzenleme yapabilirsiniz. Davetiyenin PSD halini İndirmek için TIKLAYINIZ Davetiye -2 'nin PSD halini İndirmek için  TIKLAYINIZ Benzer Konular: Diğer Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliği

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğinde Yönergede Yazan Tuşları Önce Bulup Daha Sonra İstenilen Renge Boyayalım. Klavye görselindeki tuşları bularak yönergede istenen renge boyayınız. 1. Kısa yol ve simge seçimi için kullanılan kontrol tuşlarını SARI renge boyayalım. 2. Yazı yazarken boşluk bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KIRMIZI renge boyayalım. 3. Yazı yazarken paragraf başı bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KAHVERENGİ renge boyayalım. 4. Sola (geriye) doğru silmek için kullanılan tuşu bulalım ve LACİVERT renge boyayalım 5. Yazı karakterlerinin (harflerin) bulunduğu tuşları YEŞİL renge boyayalım 6. Sayı yazmak için kullanılan tuşları bulalım ve MAVİ renge boyayalım. 7. Sürekli büyük harf veya küçük harf yazmak için kullanılan tuşu MOR renge boyayalım. 8. Sayıların üzerindeki karakterleri yazmamızı sağlamak için sayı tuşu ile birlikte basılan tuşları bulalım ve AÇIK MAVİ renkte boyayalım . 9. Sadece yön tuşlarını SİYAH renge boyayalım. 10. Onaylama veya yazı yazark...

6.2.9 D MERHABA DÜNYA

SÜRE: 35 DK KAZANIMLAR 6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır. Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir. 6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar. ANAHTAR KELİMELER Scratch, Programlama HAZIRLIK Proje adımlarını etkileşimli tahta veya projeksiyon cihazı yardımıyla öğrencilere gösteriniz. Bilgisayar dersliğinde iseniz öğrenciler uygulamayı kendi bilgisayarlarında yapabilirler. Sınıfta iseniz öğrencilerin, öğretmen bilgisayarı aracılığıyla programı deneyimlemelerini sağlayınız. UYGULAMA Aşağıdaki adımları anlatarak öğrencilerle Merhaba Dünya projesini eş zamanlı olarak uygulayın İlk olarak kedimizi hareket ettirerek başlayalım. ‘10 adım git’ bloğunu sürükleyerek programlama alanına getirelim. Bloğun üzerine çift tıklayın. Kedi ileriye gidecek. Birkaç kez deneyebilirisiniz. Görünüm grubundan ‘Hello de 2 saniye’ bloğunu ilk bloğumuzun altına ekleyelim. Hello ya...