Ana içeriğe atla

5.1.3 B Çalışma - Düzeni Sağlıyorum Etkinliği

HAZIRLIK
Düzeni Sağlıyorum Etkinliğinde kullanacağınız materyallerin çıktısını alarak kullanılmak üzere hazır bulundurunuz. Etkinliği sınıf içinde uygulamadan önce etkinliğe hâkim olmanız açısından ders öncesinde kendiniz uygulayınız.

Düzeni Sağlıyorum Etkinliği

UYGULAMA
1. Bu etkinliğe başlamadan önce öğrencilerinize, zamanla bilgisayarların içindeki dosya sayısının artacağından, dosya sayısındaki artışın bilgisayar kullanımını zorlaştıracağını ve dosyalardan herhangi birinin lazım olması hâlinde kolay bulunamayacağından bahsedin.

2. Öğrencilere “Sizce zamanla çoğalacak bu dosyaları düzenlemek için ne yapmak gerekir?”
diye bir sorun.

3. Öğrencilerden “bir araya toplamak” gibi bir cevap alındığınızda “Düzeni Sağlıyorum”
etkiliğine geçebilirsiniz.

4. Önceden hazırladığınız 20 adet kartı (4 Resim, 4 Müzik, 4 Film, 4 Belge), 4 adet mektup zarfını
ve A4 kâğıdını öğretmen masasına gelişigüzel koyun. 5. zarf bu adımda kullanılmayacağı için
zarfı masanın üzerine çıkarmayınız.

5. Karışık olan kartları sınıf içinden seçtiğiniz rastgele bir öğrenciden gruplandırmasını isteyin. Gruplandırma esnasında öğrenciye rehberlik edin.

6. Gruplandırma işlemi bittikten sonra öğrencilere “Bunların daha düzgün durması ve kaybolmaması
için ne yapmak gerekir?” diye sorun. Öğrencilerden “Mektup zarflarına koyalım.” cevabını aldıktan
sonra dosyaları birlikte zarflara yerleştirin.

7. Mektup zarflarına koyma işlemi bittikten sonra öğrencilere “Hangi zarfta hangi dosyalar olduğunu
anlamak için ne yapmak gerekir?” diye sorun. Öğrencilerden zarfların üstüne “Yazı yazalım.” cevabını almaya çalışın.

8. A4 kâğıdını çöp kutusu olacak şekilde katlayarak şekil verin ve üzerine “Çöp Kutusu” yazın. Öğrencilere çöp kutusu ile aşağıdaki bilgiyi verin.

Çöp Kutusu:
Bilgisayarda dosyalar ya da klasörler silinmek istendiğinde ilk olarak çöp kutusuna atılır. Kullanıcı
tarafından “Boşalt.” komutu verilene kadar dosya ve klasörler çöp kutusu içerisinde tutulur. Amaç,
yanlışlıkla silinen bir dosya ya da klasör varsa buradan geri alabilmektir. Kullanıcı “Geri al.” komutu ile dosya ya da klasörleri ilgili yere geri alabilir.

9. Zarfların içinden öğrencinin belirlediği bir dosyayı çöp kutusuna atın ve daha sonrasında geri alarak çöp kutusunun bilgisayarda da aynı şekilde kullanabileceği söyleyin.

10. Dosyaların bir klasörden diğerine taşınmasını göstermek ve aynı zamanda klasör içinde klasör
saklanacağını göstermek için 5. zarf olan boş zarfı çıkarın ve tüm diğer zarfları içine koyarak üzerine
kendi adınızı yazın. Öğrencilere ortak kullanılan bilgisayarlarda dosya ve klasörlerin karışmaması için kişilerin kendi adları ile bir klasör açarak kendi dosyalarını ve klasörlerini orada tuttuklarını söyleyin.

11. Etkinlik sonunda öğrencilere “Dosyaların düzenli durması ve ihtiyaç olduğunda kolay bulunması için klasörler kullanılır. Klasörlerin kaç dosya alacağı ile ilgili bir sınır yoktur. İstenirse klasörlerin isimleri ile beraber görüntüleri de değiştirilebilir.” bilgisini verin.

Düzeni Sağlıyorum Etkinliği Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5. Sınıf 5.1.3 Dosya Yönetimi Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...