Ana içeriğe atla

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması


SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar.
"Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir."

ANAHTAR KELİMELER
Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli

MATERYALLER
6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu

HAZIRLIK
Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz.

UYGULAMA
BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz.

Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız:
Robotlar bizim gibi düşünüp karar veremezler. Bizim verdiğimiz komutlar ile hareket edebilirler. Bir görevi tamamlamak için bizim yönlendirmelerimize ihtiyaç duyarlar. Yazılımcılar kodları kullanarak çeşitli programlar yazarlar. Bu programlar da robotlara nasıl davranacaklarını gösterir. Kod yazmak bu nedenle çok önemlidir.

Daha sonra öğrencilere;
“Şimdi varsayalım ki ben bir robotum. Vereceğiniz komutlarla beni sınıfın kapısından masama doğru yönlendirin.” diyerek kapının yanına gidiniz ve öğrencilere dönük olarak durunuz. Öğrencilerden gelen yanıtlar/yönergeler doğrultusunda hareket ediniz.

Burada yanlış komutları özellikle yapmanız ve düzeltmemeniz çok önemlidir. Daha sonra öğrencilerin verdiği komutları düzelterek doğru komutları uygulayınız. Öğrencilerinize bir robotun bu hareketleri neye göre ve nasıl yaptığını sorunuz. Robotlar hangi davranışları neye göre yaparlar bu konuda düşünmelerini sağlayınız ve yanıtlarını tartışınız. Sınıfın düzeyine göre etkinliği birden fazla öğrenci ile tekrar edebilirsiniz.

Nesnelerin interneti nedir?
• Akıllı binalar ne demek?
• Artırılmış gerçeklik nedir?
• Akıllı camlar diye bir şey duydunuz mu?
• 3B yazıcılar nedir ve bu yazıcılarla neler yapılabilir?
• Yapay zeka size ne çağrıştırıyor?
• Giyilebilir teknoloji nedir?
• Hologram nedir? gibi soruları öğrencilerinize
yöneltebilirsiniz.


Konu Sunumunu İndir

Bir Ben Var Benden Teknolojik Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ


İnteraktif Eşleştirme Oyunu

Yeni Teknolojiler İnteraktif Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.1 Bilişim İle Değişim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez