Ana içeriğe atla

5.1.12 İlk Sergimiz, Dergimiz Çalışması

İlk Sergimiz, Dergimiz Çalışması



SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
5.4.1.1. Görüntü dosyası biçimlerini açıklar.
"Dosya biçimlerinin yanı sıra vektörel ve bitmap gibi dosya türleri üzerinde durulur."
5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
"Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller
üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır."

ANAHTAR KELİMELER
Görsel Düzenleme

MATERYALLER
5.1.12.E1- İlk Sergimiz, Dergimiz Kontrol Listesi
Etkileşimli Tahta, Bilgisayar

HAZIRLIK
Dergi kapağı tasarımı yapılacağından kapağın öneminin anlaşılması için bazı dergi örnekleri sınıfa
getirilebilir veya www.eba.gov.tr’de yer alan dergilerin kapak örnekleri gösterilmek üzere hazırlanabilir. Etkinlik sırasında öğrencilere dağıtmak üzere “5.1.12.E1- İlk Sergimiz, Dergimiz” kontrol listesinden öğrenci sayısı kadar çıktı alınız.

UYGULAMA
1. “İlk Sergimiz, Dergimiz” projesi kapsamında dergi için kapak tasarımı yapacağınızı anlatın ve dergi kapağının önemi üzerinde durun.

2. Dersin başında bahsettiğimiz etkinlikle ilgili olarak öncelikle sınıfın toplu olarak fotoğrafının
çekilmesini sağlayın.

3. Öğrenciler bireysel çalışacakları için fotoğrafı tüm öğrenciler ile paylaşın. Aşağıdaki yönergeler
doğrultusunda öğrencilerle uygulamaya başlayın.

4. Öğrencilere “5.1.12.E1- İlk Sergimiz, Dergimiz” kontrol listelerini dağıtarak çalışmalarında
kullandıkları özelliklere işaret koymalarını isteyin.

5. Öğrenci ürünlerini tamamlandıktan sonra e-portfolyoya yüklenmesini sağlayın.

Kapak Tasarımı Yönergesi (Tasarımda Olması Beklenen Kriterler)
•• Dergi Başlığı
•• Kapak Fotoğrafı (Toplu Sınıf Fotoğrafı)
•• Hazırlayanlar
•• Dergi Yılı
•• Ek Şekil, Logo ya da Görsel

İlk Sergimiz, Dergimiz Kontrol Listesini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.12 Görsel İşleme Programları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...