Ana içeriğe atla

5.1.12 İlk Sergimiz, Dergimiz Çalışması

İlk Sergimiz, Dergimiz Çalışması



SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
5.4.1.1. Görüntü dosyası biçimlerini açıklar.
"Dosya biçimlerinin yanı sıra vektörel ve bitmap gibi dosya türleri üzerinde durulur."
5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür.
"Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller
üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır."

ANAHTAR KELİMELER
Görsel Düzenleme

MATERYALLER
5.1.12.E1- İlk Sergimiz, Dergimiz Kontrol Listesi
Etkileşimli Tahta, Bilgisayar

HAZIRLIK
Dergi kapağı tasarımı yapılacağından kapağın öneminin anlaşılması için bazı dergi örnekleri sınıfa
getirilebilir veya www.eba.gov.tr’de yer alan dergilerin kapak örnekleri gösterilmek üzere hazırlanabilir. Etkinlik sırasında öğrencilere dağıtmak üzere “5.1.12.E1- İlk Sergimiz, Dergimiz” kontrol listesinden öğrenci sayısı kadar çıktı alınız.

UYGULAMA
1. “İlk Sergimiz, Dergimiz” projesi kapsamında dergi için kapak tasarımı yapacağınızı anlatın ve dergi kapağının önemi üzerinde durun.

2. Dersin başında bahsettiğimiz etkinlikle ilgili olarak öncelikle sınıfın toplu olarak fotoğrafının
çekilmesini sağlayın.

3. Öğrenciler bireysel çalışacakları için fotoğrafı tüm öğrenciler ile paylaşın. Aşağıdaki yönergeler
doğrultusunda öğrencilerle uygulamaya başlayın.

4. Öğrencilere “5.1.12.E1- İlk Sergimiz, Dergimiz” kontrol listelerini dağıtarak çalışmalarında
kullandıkları özelliklere işaret koymalarını isteyin.

5. Öğrenci ürünlerini tamamlandıktan sonra e-portfolyoya yüklenmesini sağlayın.

Kapak Tasarımı Yönergesi (Tasarımda Olması Beklenen Kriterler)
•• Dergi Başlığı
•• Kapak Fotoğrafı (Toplu Sınıf Fotoğrafı)
•• Hazırlayanlar
•• Dergi Yılı
•• Ek Şekil, Logo ya da Görsel

İlk Sergimiz, Dergimiz Kontrol Listesini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.12 Görsel İşleme Programları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez