Ana içeriğe atla

5.1.12 İlk Sergimiz, Dergimiz Etkinliği

İlk Sergimiz, Dergimiz Etkinliği



SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
5.4.1.1. Görüntü dosyası biçimlerini açıklar.
  "Dosya biçimlerinin yanı sıra vektörel ve bitmap gibi dosya türleri üzerinde durulur."

ANAHTAR KELİMELER
Görsel Tasarım, Afiş, Dergi

MATERYALLER
Öğrencilerin Yaş Grubuna Uygun (10-14 yaş) Dergiler, Okul/Sınıf Yıllıkları, Okul/Sınıf Dergileri,
Okul/Sınıf Gazetesi Örnekleri

HAZIRLIK
Öğrencilerin yaş grubuna uygun (10-14 yaş) piyasada bulunan dergiler, okul/sınıf yıllıkları, okul / sınıf dergileri, okul / sınıf gazeteleri örneklerini sınıfa getirerek fikir edinmelerini sağlayabilirsiniz.

UYGULAMA
1. “Çocuklar, az sonra sizlere bazı yayınlar dağıtacağım. Bu yayınları incelerken içlerinden en çok ve en az beğendiğiniz birer bölüm seçmenizi istiyorum.” diyerek derse başlayın ve yayınları, öğrencilere
karışık olarak dağıtın.

2. Tahtayı / Etkileşimli Tahtayı, “En Güzel Bölüm”, “En Az Güzel Bölüm” ve “Ne Olsaydı Daha Güzel Olurdu?” başlıkları ile 3 bölüme ayrın.

3. Çocukların en çok ve en az beğendiği bölümleri her seçenek bir defa olacak şekilde tahtaya yazın.

4. Şimdi şunu düşünelim diyerek; “En az beğendiğimiz bölümde ne farklı olsaydı o bölümü daha çok
beğeniyor olurdunuz?” sorusunu sorun ve tahtaya yazılan seçenekleri dönüştürerek 3. sütuna yazın.
Ardından şu açıklamayı yapın ve etkinliği tamamlayın.

“Bu dönemin sonunda biz de bunlara benzer bir yayın hazırlıyor olacağız. Bunun için bazı yazılımlar bize yardımcı olacak. Bir yandan tasarımlarımızı yaparken diğer yandan bu yazılımları öğreniyor ve uyguluyor olacağız.
Tahtaya not aldığımız bölümleri de düşünerek bizim yayınımızda hangi bölümler yer almalı ve siz hangi bölümde daha iyi görev alabilirsiniz, bunu düşünmenizi istiyorum.”

Benzer Konular:

5.1.12 Görsel İşleme Programları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...