SÜRE: 10 dk.
"Dosya biçimlerinin yanı sıra vektörel ve bitmap gibi dosya türleri üzerinde durulur."
Okul/Sınıf Gazetesi Örnekleri
karışık olarak dağıtın.
2. Tahtayı / Etkileşimli Tahtayı, “En Güzel Bölüm”, “En Az Güzel Bölüm” ve “Ne Olsaydı Daha Güzel Olurdu?” başlıkları ile 3 bölüme ayrın.
3. Çocukların en çok ve en az beğendiği bölümleri her seçenek bir defa olacak şekilde tahtaya yazın.
4. Şimdi şunu düşünelim diyerek; “En az beğendiğimiz bölümde ne farklı olsaydı o bölümü daha çok
beğeniyor olurdunuz?” sorusunu sorun ve tahtaya yazılan seçenekleri dönüştürerek 3. sütuna yazın.
Ardından şu açıklamayı yapın ve etkinliği tamamlayın.
“Bu dönemin sonunda biz de bunlara benzer bir yayın hazırlıyor olacağız. Bunun için bazı yazılımlar bize yardımcı olacak. Bir yandan tasarımlarımızı yaparken diğer yandan bu yazılımları öğreniyor ve uyguluyor olacağız.
Tahtaya not aldığımız bölümleri de düşünerek bizim yayınımızda hangi bölümler yer almalı ve siz hangi bölümde daha iyi görev alabilirsiniz, bunu düşünmenizi istiyorum.”
KAZANIMLAR
5.4.1.1. Görüntü dosyası biçimlerini açıklar."Dosya biçimlerinin yanı sıra vektörel ve bitmap gibi dosya türleri üzerinde durulur."
ANAHTAR KELİMELER
Görsel Tasarım, Afiş, Dergi
MATERYALLER
Öğrencilerin Yaş Grubuna Uygun (10-14 yaş) Dergiler, Okul/Sınıf Yıllıkları, Okul/Sınıf Dergileri,Okul/Sınıf Gazetesi Örnekleri
HAZIRLIK
Öğrencilerin yaş grubuna uygun (10-14 yaş) piyasada bulunan dergiler, okul/sınıf yıllıkları, okul / sınıf dergileri, okul / sınıf gazeteleri örneklerini sınıfa getirerek fikir edinmelerini sağlayabilirsiniz.
UYGULAMA
1. “Çocuklar, az sonra sizlere bazı yayınlar dağıtacağım. Bu yayınları incelerken içlerinden en çok ve en az beğendiğiniz birer bölüm seçmenizi istiyorum.” diyerek derse başlayın ve yayınları, öğrencilerekarışık olarak dağıtın.
2. Tahtayı / Etkileşimli Tahtayı, “En Güzel Bölüm”, “En Az Güzel Bölüm” ve “Ne Olsaydı Daha Güzel Olurdu?” başlıkları ile 3 bölüme ayrın.
3. Çocukların en çok ve en az beğendiği bölümleri her seçenek bir defa olacak şekilde tahtaya yazın.
4. Şimdi şunu düşünelim diyerek; “En az beğendiğimiz bölümde ne farklı olsaydı o bölümü daha çok
beğeniyor olurdunuz?” sorusunu sorun ve tahtaya yazılan seçenekleri dönüştürerek 3. sütuna yazın.
Ardından şu açıklamayı yapın ve etkinliği tamamlayın.
“Bu dönemin sonunda biz de bunlara benzer bir yayın hazırlıyor olacağız. Bunun için bazı yazılımlar bize yardımcı olacak. Bir yandan tasarımlarımızı yaparken diğer yandan bu yazılımları öğreniyor ve uyguluyor olacağız.
Tahtaya not aldığımız bölümleri de düşünerek bizim yayınımızda hangi bölümler yer almalı ve siz hangi bölümde daha iyi görev alabilirsiniz, bunu düşünmenizi istiyorum.”
Benzer Konular:
5.1.12 Görsel İşleme Programları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder