Ana içeriğe atla

5.1.9 İnternet'te Arıyorum Etkinliği

İnternet'te Arıyorum Etkinliği



SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
5.3.2.3. Arama motorlarını kullanarak basit düzeyde araştırma yapar.
Katalog tarama, kütüphane, sözlük, ansiklopedi gibi farklı örneklerin incelenmesi sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER
Arama Motorları

MATERYALLER
5.1.9.D1 - İnternet’te Aramayı Öğreniyorum Afişi

HAZIRLIK
Ders öncesinde arama yöntemlerini önceden denemiş olmanız olası aksaklıkların önüne geçecektir. İnternet erişiminin olduğundan emin olunuz.

UYGULAMA
Afişi, sınıfınız ya da bilgisayar laboratuvarınız dışında, okulunuzda tüm öğrencilerinizin rahatça
görebileceği ve inceleyebileceği yerlere asabilirsiniz.

1. Bu etkinlikte öğrencilerin, bir önceki etkinlikte uyguladığınız 5.1.9.C1 - “İnternet’te Aramayı
Öğreniyorum” sunumunda yer alan yöntemleri denemeleri planlanmıştır. Bu uygulama ile
ilgili olarak: Uygulamanın etkili olabilmesi için, öğrencilerinizin arama yapmalarını isteyeceğiniz
konuyu önceden belirleyin. Dilerseniz, konuyu farklı branş dersi öğretmenleri ile iş birliği yaparak
da belirleyebilirsiniz. Böylece öğrenciler, hem arama yöntemlerini denemiş hem de farklı bir
konu için araştırma yapmış olabilirler.

Örnek Konular
a. Ömer Seyfettin ile ilgili e-kitap arama
b. Ömer Seyfettin ile ilgili sunum arama
c. Mevlana’nın hayatını sesle ara
d. Anıtkabir’i resim ile arama
e. Aşık Veysel eserleri
f. Okul web sitesini arama
g. Google kullanarak EBA site içerisinden arama (site:eba.gov.tr - bilişim teknolojileri)

2. Bilgisayar laboratuvar sınıfınız bu uygulama için elverişli değilse, uygulamayı araştırma konusu olarak planlayabilirsiniz.

3. Öğrencilerinize, Etkili Arama Yapma sunumunu hatırlatın.

4. Öğrencilerinizi ikili gruplara ayırın ve öğrencilerinize bir konu verin.

5. Her gruptan, verdiğiniz konuyla ilgili arama yapmalarını isteyin. Arama yaparken sunumda yer alan tüm uygulamaları denemelerini sağlayın.

6. Daha sonra, İnternet afişini öğrencilerinize göstererek tanıtın. Okulda uygun görülen bir alana asarak öğrencilerinizi yönlendirin ve ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyin.

İnternet'te Aramayı Öğreniyorum Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.9 İnternet'te Arama, Bilgilerimi TaramaKonusuna Geri Dönmek İçin 
TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez