SÜRE: 20 dk.
“Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Elinizde bulunan şapkaların her birinin farklı özellikleri var. Sizden şapkanızın size sağladığı bakış açısı ile size vereceğim konu hakkında düşündüklerinizi anlatmanızı istiyorum. Konuyu verdikten sonra 3 dakika düşünme süreniz olacak.
2. Şapkaların detaylı özellikleri kartlar üzerinde yazmaktadır. Kart özellikleri hakkında tüm öğrencilere bilgi verin:
3. Öğrencilere konuyu söyleyin:
“Ülkemizde İnternet’in yaygınlaşması ile sanal ortamda iletişim de hızla artmaktadır.”
4. Görevli öğrencilere 3 dakika düşünme süresi verildikten sonra 6 şapkalı düşünme tekniği ile derse
devam edilir.
5. Sınıftaki diğer öğrencilerin de aralarda söz alarak, şapkaların fikirlerinde katılıp katılmadığı noktaları belirtmelerine olanak sağlayınız.
6. Bu etkinlikte amaç, öğrencilerin, sanal ortamda iletişim konusunu tüm yönleri ile ela alan bir beyin
fırtınası gerçekleştirmeleridir.
7. Öğrencilerin takıldığı yerlerde öğretmen tarafından yönlendirme yapılabilir.
6 Şapka Tanıtım Kartlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
KAZANIMLAR
5.3.3.2. Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır.
ANAHTAR KELİMELER
Sanal Ortam, İletişim
MATERYALLER
5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor Kartları
HAZIRLIK
Etkinlik için 5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor kartlarının çıktısını alınız.
UYGULAMA
1. Sınıftan 6 öğrenci seçilir. Öğrencilere kırmızı, siyah, yeşil, sarı, beyaz, mavi renkli şapka görsellerinin ve özelliklerinin olduğu kartlar verilir. Ardından şu açıklamalar yapılır:“Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Elinizde bulunan şapkaların her birinin farklı özellikleri var. Sizden şapkanızın size sağladığı bakış açısı ile size vereceğim konu hakkında düşündüklerinizi anlatmanızı istiyorum. Konuyu verdikten sonra 3 dakika düşünme süreniz olacak.
2. Şapkaların detaylı özellikleri kartlar üzerinde yazmaktadır. Kart özellikleri hakkında tüm öğrencilere bilgi verin:
3. Öğrencilere konuyu söyleyin:
“Ülkemizde İnternet’in yaygınlaşması ile sanal ortamda iletişim de hızla artmaktadır.”
4. Görevli öğrencilere 3 dakika düşünme süresi verildikten sonra 6 şapkalı düşünme tekniği ile derse
devam edilir.
5. Sınıftaki diğer öğrencilerin de aralarda söz alarak, şapkaların fikirlerinde katılıp katılmadığı noktaları belirtmelerine olanak sağlayınız.
6. Bu etkinlikte amaç, öğrencilerin, sanal ortamda iletişim konusunu tüm yönleri ile ela alan bir beyin
fırtınası gerçekleştirmeleridir.
7. Öğrencilerin takıldığı yerlerde öğretmen tarafından yönlendirme yapılabilir.
6 Şapka Tanıtım Kartlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
5.1.11 Şapkalar Konuşuyor İnteraktif Eşleştirme Etkinliği İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder