Ana içeriğe atla

5.1.10 Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği

Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği



SÜRE: 40 dk.

KAZANIMLAR
5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
    "Bilgilerin bilimsel açıdan güvenilir kaynaklardan alınması gerektiği vurgulanır."
5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
     "Bilgiler sunulurken dürüst olmanın ve kişi haklarına saygı duymanın önemi vurgulanır. Bilimsel
etik çerçevesinde aşırma ve uydurma gibi etik olmayan durumlar açıklanır."

ANAHTAR KELİMELER
Kaynak, Web Sitesi, Alıntı

MATERYALLER
5.1.10.A1 - Web Değerlendirme Formu
5.1.10.A2 - Web Değerlendirme Afiş
Afişi yapıştırmak için Bant

HAZIRLIK
Web Değerlendirme Formlarını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak hazır bulundurunuz. Karşılaştıracağınız iki İnternet sitesini önceden belirlemeniz yararınıza olacaktır. İnternet erişiminiz yoksa belirlediğiniz iki İnternet sitesinin ekran görüntülerini çıktı alabilirsiniz.

UYGULAMA
Bu etkinlik, öğrencilerin çevrimiçi kaynakları deneyimleyerek karşılaştırmaları amacı ile planlanmıştır. Etkinlik için tasarlanan Web Değerlendirme Formu’nda yer alan kriterlere göre, öğrencilerin aşağıda yer alan siteleri açmalarını ve karşılaştırmalarını isteyiniz.
http://www.eba.gov.tr
www.gencliknoktasi.com

1. Öğrencilerden, ikili gruplar oluşturmalarını isteyin ve Web Değerlendirme Formlarını her gruba dağıtın.

2. Gruplardan, formda yazan bilgileri okumalarını ve incelemelerini isteyin.

3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve yanıtlarını tahtaya not edin.

a. İnternet’te arama yaparken burada yazan bilgilerin hangilerine dikkat ediyorsunuz?
b. İlk defa gördüğünüz bilgiler var mı?
c. Bu bilgilere dikkat etmek sizce neden önemli olabilir?
d. Bu bilgilere dikkat etmezsek neler olabilir?
e. Bu forma eklemek istediğiniz başka bilgiler var mı? Sizce, başka nelere dikkat edebiliriz?

4. Daha sonra yukarıda yer alan iki siteyi açarak tahtaya yansıtın ve öğrencilerin formları kullanarak her iki siteyi karşılaştırmalarını sağlayın.

5. Gruplar çalışmalarını tamamladıktan sonra formlarını değerlendirmelerini ve diğer gruplar ile
paylaşmalarını isteyin.

6. Grupların paylaşımlarından sonra, öğrencilere bu etkinlik için bir isim/slogan bulma etkinliği
yapacağınızı söyleyin. Tahtaya “...........OLUN” yazın.

7. Öğrencilere, ‘Herhangi bir web sitesindeki bilgilere inanmadan ve bilgileri kullanmadan önce nasıl
davranmalıyız?’ sorusunu sorun.

8. Yanıtlarını, boşluğu dolduracak şekilde slogan olarak düşünmeleri için zaman verin. Geri dönüşleri
tahtaya yazarak öğrencilere katılımları için teşekkür edin. Örnekler: Şüpheci Olun! - Dikkatli Olun!

- Gözü Açık Olun! - Tilki Gibi Kurnaz Olun! - Bir Dedektif Gibi Olun! - Temkinli Olun! - Güvende
Olun! - Bir Tuzak Avcısı Olun!

9. Daha sonra, 5.1.10.A2 - “Web Değerlendirme” afişini öğrencilerinize göstererek tanıtın. Okulda uygun görülen bir alana asarak öğrencilerinizi yönlendirin ve öğrencilerinizden ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyin.

İnternet Bağlantınız yoksa;
Öğrencilerin etkinliği gerçekleştirebilmesi için, www.eba.gov.tr ve www.gencliknoktasi.com sitelerinin anasayfa görüntülerini alarak birer çalışma kâğıdı oluşturabilir ve etkinliği bu çalışma kâğıtları üzerinden yapabilirsiniz.

Web Değerlendirme Formunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Web Değerlendirme Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.10 Araştırma Kaynak Doğrulama Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...