Ana içeriğe atla

5.1.10 Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği

Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği



SÜRE: 40 dk.

KAZANIMLAR
5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.
    "Bilgilerin bilimsel açıdan güvenilir kaynaklardan alınması gerektiği vurgulanır."
5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.
     "Bilgiler sunulurken dürüst olmanın ve kişi haklarına saygı duymanın önemi vurgulanır. Bilimsel
etik çerçevesinde aşırma ve uydurma gibi etik olmayan durumlar açıklanır."

ANAHTAR KELİMELER
Kaynak, Web Sitesi, Alıntı

MATERYALLER
5.1.10.A1 - Web Değerlendirme Formu
5.1.10.A2 - Web Değerlendirme Afiş
Afişi yapıştırmak için Bant

HAZIRLIK
Web Değerlendirme Formlarını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak hazır bulundurunuz. Karşılaştıracağınız iki İnternet sitesini önceden belirlemeniz yararınıza olacaktır. İnternet erişiminiz yoksa belirlediğiniz iki İnternet sitesinin ekran görüntülerini çıktı alabilirsiniz.

UYGULAMA
Bu etkinlik, öğrencilerin çevrimiçi kaynakları deneyimleyerek karşılaştırmaları amacı ile planlanmıştır. Etkinlik için tasarlanan Web Değerlendirme Formu’nda yer alan kriterlere göre, öğrencilerin aşağıda yer alan siteleri açmalarını ve karşılaştırmalarını isteyiniz.
http://www.eba.gov.tr
www.gencliknoktasi.com

1. Öğrencilerden, ikili gruplar oluşturmalarını isteyin ve Web Değerlendirme Formlarını her gruba dağıtın.

2. Gruplardan, formda yazan bilgileri okumalarını ve incelemelerini isteyin.

3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve yanıtlarını tahtaya not edin.

a. İnternet’te arama yaparken burada yazan bilgilerin hangilerine dikkat ediyorsunuz?
b. İlk defa gördüğünüz bilgiler var mı?
c. Bu bilgilere dikkat etmek sizce neden önemli olabilir?
d. Bu bilgilere dikkat etmezsek neler olabilir?
e. Bu forma eklemek istediğiniz başka bilgiler var mı? Sizce, başka nelere dikkat edebiliriz?

4. Daha sonra yukarıda yer alan iki siteyi açarak tahtaya yansıtın ve öğrencilerin formları kullanarak her iki siteyi karşılaştırmalarını sağlayın.

5. Gruplar çalışmalarını tamamladıktan sonra formlarını değerlendirmelerini ve diğer gruplar ile
paylaşmalarını isteyin.

6. Grupların paylaşımlarından sonra, öğrencilere bu etkinlik için bir isim/slogan bulma etkinliği
yapacağınızı söyleyin. Tahtaya “...........OLUN” yazın.

7. Öğrencilere, ‘Herhangi bir web sitesindeki bilgilere inanmadan ve bilgileri kullanmadan önce nasıl
davranmalıyız?’ sorusunu sorun.

8. Yanıtlarını, boşluğu dolduracak şekilde slogan olarak düşünmeleri için zaman verin. Geri dönüşleri
tahtaya yazarak öğrencilere katılımları için teşekkür edin. Örnekler: Şüpheci Olun! - Dikkatli Olun!

- Gözü Açık Olun! - Tilki Gibi Kurnaz Olun! - Bir Dedektif Gibi Olun! - Temkinli Olun! - Güvende
Olun! - Bir Tuzak Avcısı Olun!

9. Daha sonra, 5.1.10.A2 - “Web Değerlendirme” afişini öğrencilerinize göstererek tanıtın. Okulda uygun görülen bir alana asarak öğrencilerinizi yönlendirin ve öğrencilerinizden ders dışındaki zamanlarda da afişi incelemelerini isteyin.

İnternet Bağlantınız yoksa;
Öğrencilerin etkinliği gerçekleştirebilmesi için, www.eba.gov.tr ve www.gencliknoktasi.com sitelerinin anasayfa görüntülerini alarak birer çalışma kâğıdı oluşturabilir ve etkinliği bu çalışma kâğıtları üzerinden yapabilirsiniz.

Web Değerlendirme Formunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Web Değerlendirme Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.10 Araştırma Kaynak Doğrulama Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez