Ana içeriğe atla

5.1.14 Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması

Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması



SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
5.4.3.1. Sunu hazırlama programının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
5.4.3.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir.
"Yazı tipi, yazı rengi, yazı büyüklüğü gibi özelliklerin tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanılarak
biçimlendirme yapılması sağlanır."
5.4.3.3. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler.
"Slayt düzeni değiştirme, animasyon ve etkileşim ekleme gibi özelliklerin kullanılması sağlanır."
5.4.3.4. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu sunar.
5.4.3.5. Farklı sunu hazırlama programlarını keşfeder.

ALTERNATİFLİ ETKİNLİKLERE DAİR GENEL AÇIKLAMA
Bu etkinlikte öğrencilere sunum programlarını kullanabilmeleri için uygulama yaptırılacaktır.
Sınıfınızda İnternet bağlantısı var ise “Google Slaytlar” kullanarak C1. etkinliğini, yoksa “LibreOffice” kullanarak C2. etkinliğini uygulayınız.

HAZIRLIK
Derse girmeden önce 5.1.14.C1 - “Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması” Yönergesini öğrenci sayısı kadar çıktısını alınız.

Öğrenciler, dağıtılacak yönergeye göre “LibreOffice”, "Google Slaytlar" veya "MS Word" programını kullanarak sunu oluşturacaklardır. Ürünün oluşturulması esnasında öğrencilerin programın özelliklerini keşfederek öğrenmesini sağlayınız. Desteğe ihtiyaç oldukları noktada yardımcı olunuz.

UYGULAMA
1. Etkinliğe girişte öğrencilere neleri yapmaktan hoşlandıklarını anlatacakları hobilerim çalışması yapacaklarını söyleyiniz.

2. 5.1.14.C1 - “Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması” Yönergesini tüm öğrencilere dağıtınız.

3. Öğrencilere “LibreOffice”  "Google Slaytlar" veya "MS Word" programını kullanarak uygulamayı yapmaları için süre veriniz.

4. Öğrenciler uygulamayı yaparken onlara rehberlik ediniz. Yönergede belirtilen özelliklerin sunuya
eklenmesi konusunda yardımcı olunuz.

5. Etkinliği bitiren öğrencilerden çalışmaları toplayınız ve süre kalması durumunda rastgele seçtiğiniz
öğrencilerin çalışmalarını sunması için fırsat veririniz.

6. Öğrenciler ürünlerini tamamladıktan sonra ürünlerin portfolyoya eklenmesini sağlayın.

Hobilerim - İçerik Hazırlama Uygulaması Yönergesini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.14 Sunum Yapıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez