Ana içeriğe atla

6.1.2 A Bilgi - Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdı Etkinliği

6.1.2 A Bilgi - Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdı Etkinliği


Derse giriş etkinliği olarak Bilgisayar Birimleri çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Çalışma kâğıdı öğrencilerin öncelikle basit sonra da biraz daha detaylandırılmış bir şekilde bilgisayar birimlerini oluşturan ögeleri ve bu ögelerin birbirleriyle ilişkilerini anlamalarını sağlayacaktır. Şemalar, işletim sisteminin bilgisayar birimleri arasındaki yerini daha iyi anlamayı amaçlamaktadır. İşletim sistemini anlatan sunudan sonra öğrencilerin boşlukları doldurmasını isteyiniz. Sunu başlamadan önce, öğrencilere sunu bitiminde şemalardaki terimleri yerleştirmelerini isteyeceğinizi belirtiniz.



Bu haftaki dersimizin amacı öğrencilerin işletim sistemi yazılımlarının görevlerini anlamalarını ve
farklı işletim sistemleri arasındaki farklardan haberdar olmalarını sağlamaktır. 6.1.2.A2 - İşletim
Sistemi sunusunu tahtaya yansıtınız. Bu sunu sonrasında öğrencilerin, “İşletim sistemleri ne yapar?”,
“Hangi cihazların işletim sistemi vardır?”, “Arayüz nedir?” sorularına yanıt vermeleri beklenir. Bu amaç doğrultusunda sunum sonunda bilgisayar birimleri şemalarındaki ifadelerle kutucukları doğru şekilde doldurmalarını isteyebilirsiniz. Böylece ifadeler arasındaki ilişkileri de iyi anlayıp anlamadıklarını tespit edebilirsiniz.

Konu Çalışma Kağıdı ve Cevap Anahtarı

Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdının Cevaplarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum Ünitesine Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.2 Blgisayarımda Gördüklerim, Görmediklerim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.1 Bilişim İle Değişim Konusu İçin TIKLAYINIZ

6. Sınıf 6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez