Ana içeriğe atla

5.1.3 B2 Çalışma - Bilgisayarımı Düzenliyorum Etkinliği

HAZIRLIK
Dijital ortamda kullanacağınız dosyaları önceden hazır etmeniz ve uygulamayı dersten önce bir kez
yapmış olmanız zamanı etkin kullanmanıza destek olacaktır.

Bilgisayarımı Düzenliyorum Etkinliği

UYGULAMA
1. Bu etkinliğe başlamadan önce öğrencilerinize, zamanla bilgisayarların içindeki dosya sayısının
artacağından, dosya sayısındaki artışın bilgisayar kullanımını zorlaştıracağından ve dosyalardan
herhangi birinin lazım olması hâlinde kolay bulunamayacağından bahsettiğinizi hatırlatın.
2. Öğrencilere “Sizce zamanla çoğalacak bu dosyaları düzenlemek için ne yapmak gerekir?” diye bir sorun.
Öğrencilerden “Bir araya toplamak.” gibi bir yanıt alındığınızda “Bilgisayarımı Düzenliyorum” etkiliğine geçebilirsiniz.

Etkileşimli Tahta Varsa:
Etkileşimli tahta üzerine 20 adet dosyayı karışık olarak koyun.
a. Dosyaları içerdiği bilgilere göre gruplandırın.
b. Masaüstünde yeni bir klasör oluşturmayı gösterin ve gruplandırılan dosyaları bu şekilde klasörlere atın.
c. Klasörlerin karışmaması için isimlerin verilmesini gösterin ve klasörlere isim verin. Bu klasör isimlerinin nasıl değiştirilebileceğini gösterin.
d. Bir sonraki adıma geçmeden önce masaüstünden çöp kutusunu gösterin ve aşağıdaki bilgileri verin.

Çöp Kutusu: Bilgisayarda dosyalar ya da klasörler silinmek istendiğinde ilk olarak çöp kutusuna atılır. Çöp kutusu kullanıcı tarafından “boşalt” komutu verilene kadar dosya ve klasörler içerisinde tutulur. Amaç, yanlışlıkla silinen bir dosya ya da klasör varsa buradan geri alabilmektir. Kullanıcı “Geri al” komutu ile dosya ya da klasörleri ilgili yere geri alabilir.
e. Bazı dosyaları rastgele olarak silin ve çöp kutusundan geri alın.
f. Etkileşimli tahta üzerinde bir klasör daha oluşturarak kendi adınızı yazın ve bütün hazırladığınız klasörleri bu klasörün içine atarak ortak kullanılan bilgisayarlarda dosya ve klasörlerin karışmaması için kişilerin kendi adları ile bir klasör açarak kendi dosyalarını ve klasörlerini orada tuttuklarını söyleyin.
g. Son olarak klasörlerin simgelerinin de değiştirilebileceğini gösterin ve klasör simgesini değiştirin.

Bilgisayar Sınıfı Varsa:
Sınıftaki öğrenci bilgisayarlarına 20 adet dosyayı masaüstünde karışık duracak şekilde verin.
a. Öğrencilerin dosyaları gruplandırmalarını isteyin.
b. Masaüstünde yeni bir klasör oluşturmayı gösterin ve gruplandırılan dosyaları bu şekilde klasörlere atmaları sağlayın.
c. Klasörlerin karışmaması için nasıl isim verileceğini gösterin ve öğrencilerden klasörlerine isim vermelerini isteyin. İstenirse bu klasör isimlerinin nasıl değiştirilebileceğini gösterin.
d. Öğrencilerden masaüstündeki çöp kutusuna dikkat etmelerini isteyin ve aşağıdaki bilgileri verin.

Çöp Kutusu: Bilgisayarda dosyalar ya da klasörler silinmek istendiğinde ilk olarak çöp kutusuna atılır. Çöp kutusu kullanıcı tarafından “boşalt” komutu verilene kadar dosya ve klasörler içerisinde tutulur. Amaç, yanlışlıkla silinen bir dosya ya da klasör varsa buradan gene kullanıcı “Geri al” komutu ile dosya ya da klasörler ilgili yere geri alınır.
e. Bazı dosyaları rastgele olarak silmelerini ve çöp kutusuna fare sol tuşuna çift tıklayarak içine girmelerini ve sağ tuş menüsü ile geri almalarını sağlayın.
f. Bilgisayarın masaüstünde bir klasör daha oluşturmalarını ve kendi adlarını yazmalarını isteyin ve bütün hazırladıkları klasörleri fare sol tuşu ile sürükle bırak yöntemi ile bu klasörün içine atmalarını isteyin. Daha sonra aşağıdaki bilgiyi verin: Öğrencilere ortak kullanılan bilgisayarlarda dosya ve klasörlerin karışmaması için kişilerin kendi adları ile bir klasör açarak kendi dosyalarını ve klasörlerini orada tuttuklarını söyleyin.
g. Son olarak klasörlerin simgelerinin de değişebileceği gösterin ve öğrencilere yaptırın.

Benzer Konular:

5. Sınıf 5.1.3 Dosya Yönetimi Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ