Ana içeriğe atla

5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliği

klavye tuşlarını tanıyorum etkinliği

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğinde Yönergede Yazan Tuşları Önce Bulup Daha Sonra İstenilen Renge Boyayalım.


Klavye görselindeki tuşları bularak yönergede istenen renge boyayınız.
1. Kısa yol ve simge seçimi için kullanılan kontrol tuşlarını SARI renge boyayalım.
2. Yazı yazarken boşluk bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KIRMIZI renge boyayalım.
3. Yazı yazarken paragraf başı bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KAHVERENGİ renge boyayalım.
4. Sola (geriye) doğru silmek için kullanılan tuşu bulalım ve LACİVERT renge boyayalım
5. Yazı karakterlerinin (harflerin) bulunduğu tuşları YEŞİL renge boyayalım
6. Sayı yazmak için kullanılan tuşları bulalım ve MAVİ renge boyayalım.
7. Sürekli büyük harf veya küçük harf yazmak için kullanılan tuşu MOR renge boyayalım.
8. Sayıların üzerindeki karakterleri yazmamızı sağlamak için sayı tuşu ile birlikte basılan tuşları bulalım ve AÇIK MAVİ renkte boyayalım .
9. Sadece yön tuşlarını SİYAH renge boyayalım.
10. Onaylama veya yazı yazarken bir alt satıra geçmeye yarayan tuşu bulalım ve PEMBE renge boyayalım.
11. Fonksiyon tuşlarını bulalım ve TURUNCU renge boyayalım.
12.Soldan geriye doğru silmeye yarayan tuşu bulalım ve KOYU MAVİ rengine boyayalım
13. Çıkış tuşunu bulalım ve GRİ renge boyayalım
14. Yazı karaterlerinin bulunduğu bölümdeki işaretleri(nokta, virgül, büyük-küçük işaretlerini) KOYU YEŞİL rengine boyayalım.

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinlik Dökümanını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5.1.2 Bilgisayarımda Gördüklerim, Görmediklerim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch İle Dijital Ayak İzi Testi Oluşturma

 Derste öğrencilerimizin dijital ayak izi testini scratch ile yapacağız. Bunun için ekranımıza teste yönergeleri verecek bir kukla, evet ve hayır cevapları için 2 buton ekliyoruz. Sorduğumuz soruların cevabı evet ve hayır şeklinde olacağı için evet ve hayır sayısını tutacak değişkenler oluşturuyoruz. Testin sonunda ise evet sayılarının toplamını 2 ile hayır sayılarının toplamını 1 ile çarpıyoruz. Sonucu ise evet puan toplam ve hayır puan toplam değişkenine atıyoruz. Bu değişkenlerdeki değerleri toplayıp toplam puan değişkenine atıyoruz. Sonucun sayısal değerlerinin karşılığı var. Bunları yazının sonunda vereceğim. Geçelim kodlama kısmına; İnsan kuklamızın içine aşağıdaki kodları yazıyoruz. Yeşil bayrak tıklanınca evet, hayır ve toplam sonucu tutan değişkenleri 0 yapıyoruz. Sıfır yapmamızdaki amaç testi yeniden başlattığımızda daha önce testi yapanın puanları sıfırlansın, önceki test ile puanlar karışmasın. Sonra görünüm menüsünden 5 saniye boyunca ekranda test ile yönergeler çıkıp ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...