Ana içeriğe atla

5.1.3 A Drama- İnternet'te Veriyi Nasıl Yönetiyoruz?

HAZIRLIK
Üzerinde rollerin yazılı olduğu rol kartları her öğrenciye bir rol gelecek şekilde hesaplanıp yazıcıdan çıktı alınarak hazırlanır.

İnternet'te Veriyi Nasıl Yönetiyoruz?


UYGULAMA
1. Öğrencilerden ikili gruplara ayrılmalarını isteyin. İkililer aralarında A ve B olsunlar.
2. Öğrencilere aşağıdaki rol kartlarını verin. Rol kartlarını yalnızca verilen kişi okumalıdır. Diğer
öğrencinin bilgisi olmamalıdır.
Kâğıtlardaki roller ve durumlar aşağıdaki gibidir:

A’lar:
Bilişim Teknolojileri öğretmenisiniz ve bugün 5D sınıfıyla olan dersinizde öğrencilerin projelerini kontrol ediyorsunuz. Birkaç öğrencinin projesini kontrol ettikten sonra sıra, sınıfın en çalışkan öğrencisine geldi. Öğrencinizi yanınıza çağırdınız ancak onun oldukça kaygılı olduğunu fark ettiniz.

B’ler:
Bilişim Teknolojileri öğretmeniniz sizlere proje olarak “Elektronik Ortamda Veri Saklamanın
Önemi” konulu bir sunum hazırlamanızı söyledi. Bu derste oldukça başarılısınız ancak evinizde
hazırladığınız projenin sınıftaki bilgisayarda açılmadığını fark ettiniz. Derse girdikten bir süre sonra
öğretmeninizin sizi projeyi kontrol etmek amacıyla çağırdığını duydunuz.

3. İkililer tahtaya gelerek durumu canlandırırlar. Canlandırmaların ardından öğrencilere aşağıdaki
soruları sorun ve öğrencilerle birlikte sorulara yanıt arayın.
•• Canlandırdığınız durumla ilgili neler düşünüyorsunuz? Canlandırma esnasında neler hissettiniz?
•• Elektronik ortamda veri saklarken nelere dikkat etmeliyiz?
•• Elektronik ortamda veriyi yönetirken hangi durumları göz önünde bulundurmalıyız?

İnternet'te Veriyi Nasıl Yönetiyoruz Etkinlik Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5. Sınıf 5.1.3 Dosya Yönetimi Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez